this hard. this fast

In Mudel kan je  nog tot 15 september naar this hard. this fast, een fototentoonstelling van Murielle Victorine Scherre. Met een museumpass...

In Mudel kan je  nog tot 15 september naar this hard. this fast, een fototentoonstelling van Murielle Victorine Scherre. Met een museumpass kan je gratis, anders betaal je 5 euro. Het museum is op wandelafstand van het station en ook vlakbij de Brielmeersen.

Murielle is de ontwerpster achter het lingeriemerk La Fille d'O, een merk dat zich niet meteen in een hokje laat duwen. Als aultre ne veulx estre maakt ze foto's. Ik volg Murielle al een tijdje op haar verschillende instagram accounts. Met haar lingeriemerk heeft ze een shadowban, ze is nog wel aanwezig op instagram maar is moeilijker te vinden voor wie haar niet volgt. Zelfs als je haar naam intypt als zoekterm is ze maar het tiende resultaat ofzo. De hashtags kan je niet volgen, wat toch wel de leute is van instagram.


De eerste ruimte die je binnenkomt is een ruimte vol selfies. Ik vond het best confronterend om te zien hoe ze me aankeek.


Aultre ne veulx estre verwijst naar een devies van FĆ©licien Rops (no desire to be otherwise). Je kan dit werk ook in de tentoonstelling terugvinden. Net zoals werk van LĆ©on Spilliaert, Marcel MariĆ«n, Francisco Goya, James Ensor.
Ik herkende heel veel foto's, zeker deze van haar lingeriemerk maar ook veel van haar ander werk. Het was evenwel leuk om ze eens op groot formaat te zien. De ruimte van het museum maakte het een boeiende wisselwerking. Je ziet ook een stuk van de permanente collectie en er zijn verschillende tussenverdiepingen.
Ik hou wel van de stijl van Scherre. Ze heeft een oog voor dingen die misschien een beetje op het randje zijn of een tikkeltje fout. Maar even goed zijn het leuk gevonden dingen, een sterke tekst op een hoodie, graffiti op een muur,...

Ik ben een aantal keren door de zalen gegaan en ontdekte dan nog details, kleinere foto's op houten blokjes of de combinatie van bepaalde foto's of gewoon hoe het zonlicht binnenviel.

Het was er heel rustig, buiten was een sportwedstrijd aan de gang en ik denk dat we met een vijftal mensen rondliepen. Ideaal dus om alles rustig te bekijken en overal je tijd voor te nemen. Ik vermoed dat niet iedereen warm loopt voor een dergelijke tentoonstelling, maar ik vond het alvast wel de moeite.

this hard. this fast, nog tot 15/9 in Mudel, Lucien Matthyslaan  3-5, 9800Deinze. Openingsuren: dinsdag - vrijdag: 14-17u30, zaterdag - zondag: 10-12u en 14u-17u.

You Might Also Like

0 reacties