#TAZ19 - Bloemen van een autist

Ik ga dit jaar veel voorstellingen zien, het excuus is dat het iets te zien heeft met verwarring omdat Theater aan Zee een week later valt ...

Ik ga dit jaar veel voorstellingen zien, het excuus is dat het iets te zien heeft met verwarring omdat Theater aan Zee een week later valt dan andere jaren maar eigenlijk heb ik er ook gewoon zin in. Ik hou wel van de sfeer aan de kust en ik vind het altijd indrukwekkend hoeveel voorstellingen niet naar Gent komen en door TAZ krijg ik dan een beetje de kans om ze toch nog te zien. 

Bloemen van een autist is een voorstelling van Tutti Fratelli, het gezelschap van Reinhilde Decleir . Ze maken bewust voorstellingen met personen die kwetsbaar zijn in onze maatschappij. Maar het is geen bezigheidstherapie of amateurtheater of co-creatie. Jan Sobrie schreef de tekst en ik kende die naam van toneel dat ik wel eens bij de Kopergietery zie.

Mathias leeft in zijn eigen wereld. Beetje bij beetje krijgen we puzzelstukjes aangereikt, maar het blijft echt wel puzzelen tussen wat nu echt is en wat zich in zijn hoofd afspeelt. Een orkest van acht personen en nog een koor van 16 personen ofzo zorgen voor de aanvulling. Het zorgde zowel voor grappige als stille momenten. Ik vond het vooral fijn om te zien hoe ze hem aanmoedigden als zijn mama en tegelijkertijd ook op de zenuwen werkten.

Met iets meer dan een uurtje is het een relatief korte voorstelling, maar wel één die vol zit van ideeën en mooie beelden. Hier heb ik echt van genoten, een mooi begin van mijn abonnementje!
  

You Might Also Like

0 reacties