Rae pants - breaking the pattern

Terwijl ik het patroon voor de solina jumpsuit  uit Breaking the pattern van Named over tekende viel me op dat de rae pants ongeveer hetzelf...

Terwijl ik het patroon voor de solina jumpsuit uit Breaking the pattern van Named over tekende viel me op dat de rae pants ongeveer hetzelfde broek patroon gebruiken. De heupen komen wat lager, maar er zijn ook die geweldig plooitjes in de voorkant. Ik tekende het patroon nog eens over maar dan voor de rae pants. En opnieuw liet ik de openvallende pijpen weg en kon ik één patroondeel sparen.



Uit de winter collectie van See you at six haalde ik de groene twill, hoewel ik wat twijfelde of het voldoende zou zijn maar blijkbaar had ik er toch meer besteld dan ik dacht. Lach maar, het overkomt je ook.  In dit geval was het een klein gelukje. De stof en het patroon zijn een geweldige combinatie. De stof voelt voldoende stevig maar is niet al te zwaar om ook op zomerse dagen van te kunnen genieten. Ik liet de zakken achterwege al nam ik me voor bij een volgende versie ze wel te gebruiken. En verder wordt de broek afgewerkt met een band met rekker in, hoe veel makkelijker kan het?

Die volgende versie kwam er sneller dan verwacht, met de nieuwe collectie van See you at Six, waar ik ook de twill bestelde. De roodachtige kleur viel wat meer oranje uit dan ik gehoopt had en daardoor is het beter om die niet te dicht bij mijn gezicht te dragen. Zo een rae pants is dan ideaal. Nee, ik maakte er maar één, maar ik was aan het prutsen op mijn gsm.
En nee, daarmee was het nog niet gedaan. Ik haalde een stuk linnen boven dat ik bij Mondays milk of bij Julija had gekocht met korting. Gewoon zwart, meer moet dit niet zijn, zeker niet met een geweldig patroon. En nog steeds zonder zakken. 

Ook de vierde, en voorlopig laatste, kreeg geen zakken. Ik koos opnieuw voor linnen, deze keer van Nani Iro, gekocht bij Julija. Ik vind de print geweldig en ik had eerder aan een kleedje of zo gedacht. De stof is iets smaller waardoor het niet lukte om het voorpand in mijn maat uit de breedte te halen. Het achterpand lukte net wel. Dus speelde ik met de breedte van de plooien en kijk,  ik vond de ideale outfit voor warme dagen, een losse broek in een comfortabele stof. Ideaal om lui te hangen maar ook om de wisselende temperaturen op de werkvloer te confronteren, zonder al te casual over te komen. 


You Might Also Like

0 reacties