GF19 - Café de Loge: Divan & The House of Quoi

Zeven jaar geleden was David gastblogger tijdens de feesten op Gentblogt . Hij nam ons mee achter de schermen van zijn optredens met Hermita...

Zeven jaar geleden was David gastblogger tijdens de feesten op Gentblogt. Hij nam ons mee achter de schermen van zijn optredens met Hermitage en de toneelvoorstellingen. Het was altijd uit kijken naar die mailtjes met zijn tekst en zien of ik de tips nog in mijn eigen programma kreeg ingepast.

Als Divan & The House of Quoi maakte hij een plaat The Gay tapes vol persoonlijke verhalen. De plaat is nog niet uit, maar er zijn wel al drie singles verschenen. Gisteren kwam hij de plaat brengen in Café De Loge. Iskander Moens en Achilles De Raedt kwamen zo wat rechtstreeks van het Boomtown podium waar ze met Hyper stonden.


Met Boys in the street waarin de reactie van een vader op de geaardheid van zijn zoon bezongen wordt werd de toon gezet. David vertelde hoe hij iedereen van zijn plannen verteld had en hij toch met een dubbel gevoel zit. Het is 2019, maar blijkbaar worden er nog opmerkingen gemaakt over welke kledij mensen dragen, hoe ze dansen, hoe ze met anderen in interactie gaan, dus ja, zo'n plaat is toch nog nodig. "We the gays" is dan ook een manifest, hij riep het café op om mee te scanderen en dat lukte aardig. Een ander nummer verwees dan weer naar de zelfdodingscijfers die bij LGBTQ vijf keer hoger liggen. Het was echter alles behalve een deprimerende set. Er werd regelmatig gelachen. Ze zijn de plaat al in Berlijn gaan voorstellen en dat zorgde wel voor een aantal anekdotes.

Ze brachten ook een aantal covers zoals Drag queens in limousines van Mary Gauthier en het fantastische duet The boy is mine, oorspronkelijk van Brandy en Monica. Ik moest de namen gaan opzoeken, maar zoals David had voorspeld, wie in de jaren negentig opgroeide kent dit nummer zeker. Het geweldige "Never been to me" uit Priscilla Queen of the dessert was een mooi bisnummer. 

Ik wist op voorhand niet goed waar ik me aan kon verwachten. Ik had het misschien eens moeten opzoeken, maar dit was een leuke verrassing. Het is soms al moeilijk om te weten wie er allemaal geprogrammeerd staat op de pleinen, laat staan om te weten wat de cafés en verenigingen allemaal organiseren. Sinds vorig jaar weet ik dat het de moeite kan zijn om eens naar het programma van Café De Loge te kijken. Doorheen het jaar kan je er al leuke concerten mee pikken, tijdens de feesten is dit zeker het geval. Vandaag kan je er nog naar Isadore en morgen staan Jim Caine en Tegen beter weten in geprogrammeerd. Maandag sluiten ze de feestenperiode af met Hootenanny.

 Deze post zal ook op Gentse blogjes gedeeld worden en je vindt er nog andere verslagen.

You Might Also Like

0 reacties