Love notes

Vorige week liet ik me inspireren door Satur9 voor een lijstje met break-up muziek. Spijtig genoeg bleek ik dat lijstje sneller nodig te ...


Vorige week liet ik me inspireren door Satur9 voor een lijstje met break-up muziek. Spijtig genoeg bleek ik dat lijstje sneller nodig te hebben dan verwacht. Het was allemaal nog pril, maar toch was het even slikken toen het contact onverwacht werd verbroken en de voorzichtige dromen doorprikt en zo bedacht ik dat ik eens het omgekeerde zou doen. Een lijstje met liedjes als ik verliefd ben, misschien helpt dit wel in de omgekeerde richting.

Dit liedje van the Dire Straits is onlosmakelijk verbonden aan mijn eerste lief. Hij wees me op de mooie tekst. Hij speelde ook gitaar en zo waren The Dire Straits wel een inspiratiebron. Ik hoorde het onlangs bij de bakker op de markt.


Nog eentje omwille van de tekst. “Ik zou willen dat je naar me kijkt zoals je naar die gast kijkt”, de perfecte verwoording van verlangen.


Dit liedje bestaat in meerdere versies, mijn favoriete versie is die van Dionne Warwick. Ik denk dat ik het liedje ken ik van een zeemzoete film met Hugh Grant. En het andere liedje zing ik wel eens om me moed in te spreken om sterk te staan bij een eventuele ontmoeting.


Ik weet niet of het echt over verliefdheid gaat, maar het is een liedje waar ik vrolijk van word, een gevoel dat samenhangt met verliefdheid. Ik luisterde de cd tijdens een rondrit in Schotland, verliefd tot over mijn oren, met bijna geen contact met het thuisfront.


De tekst is duidelijk, elke dag van de week is er wel iets, maar op vrijdag kan het me niet deren, want ik ben verliefd. Het is één van die zeldzaam vrolijke liedjes van een groep met een patent op treurige liedjes.




Een liedje dat verdacht breekbaar is en toch zo veel uitstraalt. Vast geen toeval dat een vriendin het als openingsdans gebruikte.



En eentje van de eerste cd die ik ooit bezat, eentje gewonnen door mijn ma op een schoolfeest.

You Might Also Like

0 reacties