Nog eens kleurbreiwerk

Ik had een workshop op woensdag tijdens EYF. In de Corn exchange was men druk bezig alles klaar te zetten voor de markt die vanaf de donder...

Ik had een workshop op woensdag tijdens EYF. In de Corn exchange was men druk bezig alles klaar te zetten voor de markt die vanaf de donderdag zou beginnen en af en toe kon je via instagram wel een glimp opvangen. Ik heb een zwak voor kleurbreiwerk, zeker in truien. Toch heb ik nog nooit een patroon van Jennifer Steinglass aka Knit.love.wool gebreid. Ze heeft een hele reeks yoke-sweaters en haar feather and fan maar ook haar arboreal vielen vorig jaar tijdens het festival op. 
In de workshop gingen we aan de slag met de arboreal, een topdown sweater met blaadjes. Het was grappig om te zien hoe verschillend het effect is naargelang de kleuren die je kiest, maar ook hoe verschillend de grootte kan uitvallen ook als je een soortgelijke wolsoort gebruikt. Mijn buurvrouw had plannen om de trui te breien en voor haar was dit meteen een swatch.
Uiteraard kregen we ook veel uitleg bij het ontwerpen en breiden van dit soort truien. Voor Jennifer was het de eerste keer dat ze buiten de Verenigde Staten les gaf. Ze is een relatief jonge ontwerpster en geeft ook nog niet zo lang les. Ik heb een paar nieuwe dingen geleerd, maar het had ook ietsje meer mogen zijn. Ik heb natuurlijk al wat dergelijke truien gebreid, dus heb ik al wat ervaring. Ik had mijn trui trouwens niet durven aandoen voor de workshop. Een Amerikaanse vrouw had net wel haar yoke sweater in één van haar patronen aan. Ik vermoed dat ik dat ook zou doen als het haar patroon was geweest.

Ik ontmoette tijdens de workshop een paar dames uit Nederland waarmee ik naar Akva trok voor de breiavond. 

You Might Also Like

0 reacties