Magnolia

Ik reserveerde dit weekend wat tijd achter mijn naaimachine, morgen toon ik het resultaat. Een jurk uit de nieuwe Fibre Mood die heel veel u...

Ik reserveerde dit weekend wat tijd achter mijn naaimachine, morgen toon ik het resultaat. Een jurk uit de nieuwe Fibre Mood die heel veel uit de kleerkast zal komen. Maar vandaag toon ik een tussenfase van een project dat wat meer voeten in de aarde zal hebben.

Ik haalde magnolia van Deer & Doe boven, een patroon uit de wintercollectie, een jurk met twee versies van décolleté en twee soorten mouwen. Ook de lengte van de rok kan aangepast worden. Ik heb het een tijdje uitgesteld omdat ik twijfelde over hoe ik de jurk wilde. Voor de décolleté kies ik de meer zedige versie, voor de rok wil ik me wagen aan de lange versie en de mouwen, dat weet ik nog niet. Ik wil alleszins een versie met lange mouwen, maar ook een meer zomerse, misschien zonder mouwen of met kapmouwtjes.

Ik weet ook al in welke stof ik de jurk wil, maar voorlopig durf ik niet knippen. Ik las hier en daar problemen met de décolleté op het internet, dus ik twijfelde nog wat langer. Deer & Doe maakt patronen voor C of D. Hoewel dit niet mijn maat is, moet ik nooit aanpassen aan de borst. Ik vond in de kast toevallig de perfecte stof in mijn voorraad om wat mee te experimenteren voor een zomerse versie, viscose uit een vorige See you at Six collectie. Ik kan alleen maar hopen dat ze dat nog eens gaan doen.

Ik tekende de patroondelen voor het lijf over en zette de voorkant met prinsessennaden in elkaar. in het rugdeel zitten nepen. Nadien komt er nog een band en dan waaiert de rok open, afhankelijk van de lengte die ik nog moet bepalen.

De stof voelt geweldig bij het stikken en ik kijk er wel naar uit om hier een jurk in te hebben. Bij het passen bleek er een probleem. Meer dan één. Maar laten we positief beginnen, de kruising over mijn borsten valt goed en lijkt me ideaal voor een zomerse jurk. Ook de rug valt goed en heeft geen nood aan aanpassingen. Aan de voorkant valt er wel wat aan te passen. Het gaapt aan mijn oksels, wat wel ook bij andere patronen gebeurt, dus daar moet een beetje ingenomen worden. Maar vooral aan de armen schort er van alles. Ik ben al beginnen spelden en ik ga de blogpost van Deer & Doe er eens bij nemen. Ik merk dat ik al de enige niet ben die voor het eerst moet aanpassen. Gelukkig heb ik stof genoeg om nog een lijfje te knippen.

You Might Also Like

0 reacties