Lauren

Toen ik bij de Stoffenkamer binnenliep, kwam ik buiten met anderhalve meter tencel. Een mooie zachte stof in donkerblauw. De stof was missch...

Toen ik bij de Stoffenkamer binnenliep, kwam ik buiten met anderhalve meter tencel. Een mooie zachte stof in donkerblauw. De stof was misschien een tikkeltje doorzichtig naar mijn smaak maar ik wist meteen wat het zou worden.


Ik nam het laatste nummer van Fibre Mood mee op naaiweekend en tekende het patroon van Lauren over. Lauren is een t-shirt met aangetekende mouwtjes en een boord. Je kan de stof in tricot of een geweven stof maken. Het is een oversized model en ik las dat velen een aantal maten kleiner naaiden. Ik koos voor een medium en verlengde de t-shirt ook een beetje. 

Voor het stikken moest ik toch wachten op wat meer licht, kwestie van de voor- en achterkant van het donkerblauw duidelijk te kunnen onderscheiden. Ik had geen problemen bij het naaien en bij het passen besloot ik de t-shirt toch wat korter te knippen. Niet zo cropped als het patroon.


Uit het restje stof knipte ik nog een topje naar het patroon givre van deer & doe. Mijn idee was dat ik het topje dan onder de lauren kan dragen, als de hals wat wijd open valt of de stof toch te doorzichtig is naar mijn smaak. 
Eigenlijk valt het goed mee want je kan niet door de stof kijken, zoals ik gevreesd had en ook de hals valt minder open. Het is een fantastische combinatie, die ik nog vaak zal dragen. Ik overweeg ernstig een tweede exemplaar (of eigenlijk ensemble) in een ander kleur. 

You Might Also Like

0 reacties