WIPWednesday: blank canvas

Het verbaasde me wat dat ik nog niet over deze trui heb geschreven. Na het uittrekken van de roze-grijze trui  besloot ik me volop te focu...

Het verbaasde me wat dat ik nog niet over deze trui heb geschreven. Na het uittrekken van de roze-grijze trui besloot ik me volop te focussen op een trui voor de sweaterKAL van Ysolda en tegelijkertijd voor de fieldwork make-along van Knitbritish.

Dat betekende dat ik 100% wol moest gebruiken van één van de verkopers op EYF 2019 en een patroon van Ysolda moest gebruiken. En dat het een trui moest worden. Met een deadline van 17/3 voor de fieldwork make-along zou dit mogelijk krap kunnen worden.

Ik koos voor blank canvas, een patroon in Dk wol en de wol werd Lammermuir DK Simply Shetland. Ik kocht de wol na EYF vorig jaar online, want ik kreeg in mijn rugzak geen extra streng, hoe graag ik het ook had gehad. Ze verkopen dit jaar opnieuw op zondag hun wol. En als ik zie hoe mijn trui opschiet zou het wel eens kunnen dat ik dit jaar wel plaats vrij houd.

Ik maakte een stekenproef en besloot voor maat 7 te gaan. Ergens was ik te haastig en las de stekenproef van het patroon verkeerd. Gelukkig besloot ik om voor het opbreien van de eerste streng de trui al eens te passen. Ik nam er een tweede naald bij en moest vaststellen dat ik een nieuwe catastrofe had vermeden. Ik controleerde de stekenproef en besloot dan toch maar voor een maat 5 te gaan, na wat rekenwerk.

Ik begon opnieuw, paste nog eens halverwege en moet gewoon vaststellen dat de trui vlot weg breit, ook al is het gewoon jersey en ook al is het gewoon grijs.

You Might Also Like

0 reacties