Pad en Stoel

Soms zijn er mensen die van die leuke ideeën hebben dat je denkt, waarom is niemand anders daar eerder op gekomen? De mannen achter  Pad en...

Soms zijn er mensen die van die leuke ideeën hebben dat je denkt, waarom is niemand anders daar eerder op gekomen? De mannen achter Pad en Stoel zijn er zo drie. 

Ik steunde het growdfunding project en mocht al voor de tweede keer mijn abonnement ophalen. Dit abonnement zorgt ervoor dat de boeren ook vooraf al inkomsten zien en niet alles afhankelijk is van de opbrengst. 
 In Antwerpen en Gent wordt gekweekt op substraten en op stammen. Initieel met basismateriaal van professionele grootproducenten, in een tweede fase wordt ook geëxperimenteerd, zodat stadslandbouw een serieus duwtje zou moeten krijgen.
Ik eet ongelooflijk graag paddenstoelen, dus voor mij was dit voldoende reden om mee te stappen in het project, maar ik vind de filosofie achter het project ook de moeite om te steunen. Er worden Oesterzwammen en Shiitake’s verkocht, maar tevens Nameko, Eryngii, cordyceps, Reishi, Akkerzwam,...enz. Ze verkopen ook aan horeca en op markten, meer info via hun facebook en instagram. Er waren alleszins nog abonnementen verkrijgbaar.
Ik haal mijn pakketje tweewekelijks op bij Ohne, ideaal om te combineren met boodschappen zonder afval en lekkere dingen, zoals berloumi, vaste pasta en soms ook wel eens een blommetje.

You Might Also Like

0 reacties