Designmuseum

Ik durf het wel eens vergeten, maar de Gentse musea zijn gratis tijdens de feesten voor Gentenaars. Ideaal om het feestgedruis eens te ontv...

Ik durf het wel eens vergeten, maar de Gentse musea zijn gratis tijdens de feesten voor Gentenaars. Ideaal om het feestgedruis eens te ontvluchten of een pauze in te vullen. 

Ik had een afspraak in het centrum in de vroege namiddag en een paar uur later had ik met een vriendin afgesproken. Niet echt de moeite om naar huis te gaan, dus trok ik naar het Design museum. Tot eind september loopt er een tentoonstelling met werk van Maarten Baas, een Nederlandse designer, ook wel omschreven als enfant terrible. 


Ik ging zonder al te veel voorkennis en werd meer dan aangenaam verrast. Dit is zijn eerste solotentoonstelling. Hij studeerde af aan de prestigieuze Design Academy Eindhoven met de serie Smoke. Het was wat zoeken of ik de bekende designs kon ontdekken van onder de verbrande laag. 

 Ook heel fascinerend vond ik de ruimte met klokken. Ik keek met grote ogen naar de verschillende voorstellingen. Statige staande klokken of de digitale cijfers van een wekkerklok. Telkens zie je het uur op een andere manier veranderen.

Hide & seek is een vrolijke tentoonstelling die inspeelt op je verwondering. Ik kwam echt met een glimlach buiten, de vrolijke kleuren, de leuke ideeën, echt een aanrader!

Tijdens de feesten zijn er ook performances van MiraMiro in de namiddag. In vijf boxen kan je even binnenkijken. Via de koptelefoon hoor je een soundtrack. Het is een leuk extraatje op een anders al heel mooie tentoonstelling.


Hide and seek van Maarten Baas, in het Design Museum. Nog tot 30/09/18.

Dit postje komt ook op Gentse blogjes.

You Might Also Like

0 reacties