Rocco love!

Als timing kon het tellen, Zonen09  kwam uit met een nieuw patroon midden december, voor de kerstvakantie, voor de cadeautjestijd. Rocco is ...

Als timing kon het tellen, Zonen09 kwam uit met een nieuw patroon midden december, voor de kerstvakantie, voor de cadeautjestijd. Rocco is een comfi-patroon voor beginners, een sweater met een sweatpants. Misschien loop je er niet meteen wild van, maar dan moet je zeker de opties eens bekijken.

Door aanhoudende migraine was de naaitijd hier heel beperkt de laatste weken, en dus duurde het ook langer voor ik aan de cadeautjes kon beginnen. De kinderen van mijn broer weten al dat ze iets zelfgemaakt krijgen, en zijn eigenlijk best wel enthousiast. Ik stuurde wat opties voor stoffen naar de whatsapp van de mama en ook een foto van de rocco die Stannel maakte. Ik kreeg als reactie dat het nichtje dat ook wel zag zitten. Niet meteen wat ik verwacht had, al had ik het misschien wel moeten weten met die stoere meid.

Ik ging door mijn voorraad stofjes en aangezien ik van sommige niet meer weet waar ik ze gekocht heb, kan ik alleen maar zeggen, dat ik er te veel heb en ze verknippen ook een beetje opruimen is. Ik sloot mezelf op en ging aan de slag. Het lijstje met plannen werd lang, werd ingekort, werd weer langer en weer drastisch ingekort.

Mijn oog was gevallen op een reeks Finse stofjes die ik ooit kocht voor de kinderen, maar ik vond toen dat de beestjes nogal groot uitvielen. En ik weet niet hoe lang het geleden is, maar het werd toch tijd om ze te gebruiken. De stof met driehoekjes werd een rocco met plooien voor mijn nichtje. Ik maakte een 140, verlengd tot 146. Ze draagt nu een 140 en ze heeft het niet gepast, maar het zag er ok uit. Ik zet dit jaar er expliciet de maten bij zodat ik volgend jaar niet weer moet zoeken.

Zelf had ze haar oog laten vallen op een panda-stofje. Wie zelf wat naaiblogs volgt, weet dat dit ook al een tijdje in mijn voorraad lag te wachten. Ik ging serieus de mist in bij het knippen, volledig mijn schuld, maar met wat puzzelen, lukte het er om haar maat en nog een andere maat uit te krijgen. 

Voor mijn neefje koos ik de beestjes, met zakken. Ik maakte een 134, hij draagt nu 128. Tijdens het naaien begon ik er wel een beetje voor te vrezen. Sharon had al gezegd dat deze patronen iets minder strak zitten en bij het uitpakken was het duidelijk dat hij nog een beetje mag groeien.

Hij kreeg ook een basisbroek erbij, in het stofje met de driehoekjes. Aangezien de stoffen van het zelfde merk zijn, is het blauw perfect om te combineren. De driehoekjesstof is opgebruikt nu en van de beertjes heb ik nog wel wat liggen.
Hij kreeg ook een basisversie, uit een stofje van Froy & Dind (denk ik) en het was puzzelen om zijn maat er uit te krijgen. Ik vind deze versie eigenlijk best hip, de foto heeft de kleuren niet zo goed weer maar met zijn blonde haar komt dit heel mooi. 

Ik had nog plannen en nog stofjes klaargelegd, maar de tijd was beperkt. Het stapeltje met cadeautjes was best indrukwekkend, elk drie nieuwe kledingstukken, op één na allemaal rocco's. Meteen een goed gebruik van het patroon. En ja, ik moet al meteen toegeven, dat ik zelf ook zo'n trui met zakken wil. Ik ga toch eens snuisteren bij de mannenpatronen, denk ik.







You Might Also Like

1 reacties

  1. Doen! -dat snuisteren bij de mannenpatronen-
    Ik pas in de maat 48 van mijn teerbeminde - ik vond het in ieder geval erg flatterend dat ik me in de een na kleinste maak mocht/kon wurmen #schaterlach

    BeantwoordenVerwijderen