Oude helden

"Ga je al door? Maar ik heb nog niet tegen je gepraat..." Ze zei het een beetje verbaasd. "Ja, ik heb nog wel even, maar ik ...

"Ga je al door? Maar ik heb nog niet tegen je gepraat..." Ze zei het een beetje verbaasd.
"Ja, ik heb nog wel even, maar ik moet ook nog naar een optreden..."
"Natuurlijk moet jij nog naar een optreden, wat is dat toch de laatste tijd? Maar je hebt groot gelijk", voegt ze er snel aan toe.

Ja, ik deed redelijk wat concerten, gewoon omdat ik er zin in had, omdat ik een tijd terug een kaartje kocht of omdat ik impulsief besliste, gewoon omdat het kan.

Suzanne Vega - 12 juni in AB
Ik zag haar in 1999, ik zocht het op, in Werchter met een vriendin en mijn toenmalige lief in de tent. Haar optreden werd een extra bij een cd en het terug beluisteren heeft kippenvel. Zeker als ze zegt: you crazy Belgians.... Het was een beetje met een klein hartje, want zo een goed optreden, daar kan ze moeilijk aan tippen dacht ik. Oh boy, I was wrong...

Al van bij het tweede nummer haalde ze een bekend nummer boven om mee te zingen, "want we wilden toch waar voor ons geld". Ze combineerde de oudere nummers met nieuwe en onbekende nummers, overgoot alles met humor en haar enthousiasme werkte heel aanstekelijk.

Ik weet niet hoe lang de AB het concert beschikbaar houdt, maar je moet eens kijken.

Afghan Whigs - 15 juni in AB
Ik ben niet zo'n grote fan als Josie die ze in Trix ging zien en ik was eerst van plan om deze keer maar te skippen. Maar toen ik een ander ticket bestelde, bleken er nog kaarten te zijn en boem, ik stond op de tweede rij van de AB.

Bij het aanschuiven aan de concertzaal hoorde ik vriendinnen uitvissen van wanneer ze de groep kennen. "Ah, ja, ik zal een album later zijn geweest." "Wat deed jij op je 14de op Pukkelpop? Ik mocht pas gaan toen ik 16 was..."


Geike - 21 juni in Nest
Geike was de eerste frontvrouw van Hooverphonic en de reden dat ik ooit naar de Lokerse feesten ging. Mijn toenmalig vriendje was hevige fan en ik liet me op sleeptouw nemen. Ze palmde mij in met haar stem.



Ik heb haar solocd niet gehoord en ik vond dat ook geen beletsel om naar haar nieuwe try-out te gaan. Ze testen nog de nummers en veranderen blijkbaar bij elk optreden wel iets aan de nummers. Ze zag er nog magerder en frêler uit dan ik me herinner, maar haar stem heeft dezelfde kracht. Tussen de nummers praat ze met moeite. Het klonk veelbelovend, al was het snikheet in Nest en moest ik me echt concentreren. Later bleek een venijnige buikgriep daar voor iets tussen te zitten.

You Might Also Like

0 reacties