WIPWednesday: Aileas

Isabell Kraemer  is één van de designers bij wie ik op EYF een workshop volgde. Vorig jaar breide ik  Paris toujours  van haar en eigenlijk ...

Isabell Kraemer is één van de designers bij wie ik op EYF een workshop volgde. Vorig jaar breide ik Paris toujours van haar en eigenlijk had ik er moeten aan denken om die aan te doen. Haar groep op Ravelry bestaat drie jaar en dus lanceerde ze een KAL. Je mag een patroon naar keuze kiezen en de einddatum is 18 april. Voor de lancering van de KAL was ze bovendien zo genereus om korting te bieden, waardoor er weer een aantal van haar patronen in mijn bibliotheek belanden. Ik hou van haar ontwerpen, ze zijn eenvoudig en stijlvol.

Het patroon dat ik eerst zou breien lukte niet goed en was bijgevolg geen optie om mee te nemen naar EYF. Ik veranderde na EYF van idee en koos voor haar laatste ontwerp: aileascardigan. Ik haalde de blauwe wol van De Rerum Natura uit mijn voorraad en ging aan de slag.

Het was even zoeken, want hoewel de cardigan er simpel uitziet koos Isabell voor een specifieke constructie waarbij je van boven naar beneden breit maar ook redelijk wat stukjes met verkorte rijen (short rows) nodig hebt. En wat was het onderwerp van de workshop? Inderdaad, short rows, meteen een goede oefening dus.


You Might Also Like

0 reacties