Zebrawoods: Puggy

Puggy verkoopt de AB en Vorst uit, speelden al het voorprogramma van niet van de minsten, en toch waren er nog kaarten aan de kassa van Zebr...

Puggy verkoopt de AB en Vorst uit, speelden al het voorprogramma van niet van de minsten, en toch waren er nog kaarten aan de kassa van Zebrawoods. Groot aan de andere kant van de taalgrens, dus en ideaal om eens te ontdekken. Ik had ze zelf ook nog niet bezig gezien en wist niet goed waar ik me aan moest verwachten. Maar ik was wel benieuwd wie die groep is die zo regelmatig eens opduikt op mijn facebooklijn. Voldoende reden voor mij om eens te gaan horen. Een vriend die ze eerder op Les Ardentes zag, hoefde ik niet eens te achterhalen.

Zebrawoods is een klein en fijn festivalletje in deze donkere winterdagen. Op het terrein van de Zebrastraat branden houtvuurtjes, in de tent is het lekker warm, branden lichtjes en staan bankjes met schapenvelletjes. Ze hebben een heel gevarieerd programma en gisteren was het tijd voor mannen in een pak met een gitaar.

Frontman Matthew Irons deed meer dan verdienstelijke pogingen in het Nederlands, maar Engels is zijn moedertaal. Hij heeft het charisma om een tent zo in te palmen zonder al te veel trucjes. "We gaan enkele nieuwe liedjes spelen en voor wie ons nog niet kent, zal alles nieuw zijn, just enjoy." Hun enthousiasme werd opgepikt door de groepjes Franstaligen die duidelijk voor Puggy waren afgezakt en tijdens het voorprogramma van Douglas Firs bleven praten, tot zijn lichte frustratie.


Puggy wisselt de meer zachte stukken zoals How I needed you met de meer harde rocknummers, soms binnen hetzelfde lied. De frontman improviseerde het refrein van Change the colours in het Nederlands alvorens toch maar voor de gewone versie te gaan, met het publiek dat het refrein mee zong. Ook When you know werd lang uitgerokken en werd zo ook een fijn meezing moment. Na de bisnummers deed de tent gewoon nog wat verder. Maar het was onverbiddelijk gedaan.

Ik zag flarden britpop, hoorde stevige rock, ook al eens een flard disco en vooral een heel aanstekelijk geluid waarbij je niet kan stil staan. Vrijdag staat duidelijk voor dansen op Zebrawoods. En Puggy was een fantastische ontdekking! Nu ik tijdens het schrijven wat nummers opzoek op Youtube blijkt toch wel dat ze er live een tandje bij steken. Ga ze dus zien!



You Might Also Like

0 reacties