#WIPWednesday: Fraxinus

Op de valreep van het inschrijven voor de nieuwe club van Ysolda en het ontvangen van het laatste pakketje zette ik Fraxinus op. Fraxinus ...

Op de valreep van het inschrijven voor de nieuwe club van Ysolda en het ontvangen van het laatste pakketje zette ik Fraxinus op. Fraxinus is een patroon uit de club van dit jaar, het voorlaatste meer bepaald. Het is een col met wat kabels in een ongelooflijk mooie wol van The Uncommon Thread. Het is grijs en er werd al over geklaagd dat het weer grijs was. Ten eerste is dat wat overdreven, ten tweede heb ik meer schrik van kleuren die ik niet draag (zoals geel of oranje) en ten derde kan je dit niet zomaar grijs noemen. Er zitten meerdere kleuren in, wat blauw, wat groen,... heel subtiel en door de grijze kleur pas het bij alles, dus ook bij mijn felblauwe winterjas of mijn zwarte tussenversie.

Het breien verloopt ongelooflijk vlot na een trage start waarbij ik mocht herbeginnen door het draaien van de naalden bij het samenvoegen. Het patroon is redelijk verslavend, nog een rij want dan zit ik weer aan die rij en dan nog een rij,... Vanaf augustus volgend jaar is het ook voor anderen beschikbaar als apart patroon en ik kan het nu al aanraden.

Ik luisterde naar het interview met Ysolda op de Morning on the dock podcast en ik tekende me zonder twijfel opnieuw in voor de club. Als ondernemer maakt Ysolda keuzes die ik alleen maar kan ondersteunen: kiezen voor creativiteit, kiezen voor lokale wol, ondersteunen van andere indie designers, ondersteunen van kleine zelfstandigen,...

You Might Also Like

0 reacties