Geachte

"Ik vind het geloofwaardig wat ik heb meegemaakt en ik denk dat ik goed heb meegewerkt. Ik ga jammerlijk niet akkoord met de bestraffin...

"Ik vind het geloofwaardig wat ik heb meegemaakt en ik denk dat ik goed heb meegewerkt. Ik ga jammerlijk niet akkoord met de bestraffing die mij wordt opgelegd. Ik betreur het met de grootste treurnis die ik ken maar groter nog dan mijn droefnis, mijn droeve mis vol schuldbelijdenis is mijn angst."



Het zijn de eerste woorden die Olga tot ons spreekt. Olga is een jonge vrouw van begin de dertig, ze heeft twee zoontjes en woont bij haar zieke moeder in. Het leven loopt niet zoals ze verwacht had en de hulp die haar geboden wordt is niet wat ze ervan verwacht. Al is de vraag of ze die hulp wel gevraagd heeft.

Leen Roels is een fantastische actrice, dat wist ik al en dat werd nog maar eens bevestigd. Ze nam ons mee in het verhaal van Olga. We voelden ons kwetsbaar en kwaad, verbolgen en hoopvol. Het verhaal wordt doorspekt door humor, waardoor het luchtig blijft, maar het verhaal grijpt naar je keel.

Geachte  gaat dit seizoen een laatste keer op tournee. En ik zou zeggen, ga dat zien, echt!

De aftrap werd gisteren gegeven in het Museum Guislain. Ook deze namiddag is er nog een voorstelling.



Geachte van Leen Roels & toneelgroep Nunc, gezien op 24 september in Museum Guislain

You Might Also Like

0 reacties