Muzikale verblijdingen

Verblijdingen zijn dingen waar je blij van wordt, grote dingen, kleine dingen maar vooral dingen om te koesteren. Dit weekend stond in het t...

Verblijdingen zijn dingen waar je blij van wordt, grote dingen, kleine dingen maar vooral dingen om te koesteren. Dit weekend stond in het teken van muziek.


Ik weet dat voor velen de zomer echt begint met Werchter, maar dat lijkt voor mij een eeuwigheid geleden en ik denk dat ik voor het eerst ook geen sprankeltje jaloezie voelde toen ik ze zag vertrekken. Het was nat, het was koud en er werd nog meer regen voorspeld. Helemaal anders dan dit weekend, waar bleek dat mijn regel "altijd zonnecrème mee naar een festival" echt wel een reden had.

Ik ging voor één reden: Damien Rice. Maar ik wou ook wel Eefje De Visser zien. Zij opende het festival en ik zie haar binnenkort op Gent Jazz. Haar cd's worden hier regelmatig gespeeld.Het werd een feestje!
Verder onthou ik Laura Mvula. "Youare  phenomenal woman", en ja, dat zijn we!

Damien Rice deed wat ik ervan verwachtte en meer. Het was leuk dat mijn vriendin af en toe teken deed dat ze dat of dat liedje toch kende en vooral dat het concert iedereen overtuigde.

Zondag was er een Belgische dag op Gent Jazz. En ik had mijn breiwerk mee. Maar genoot volop van de muziek.
Ik was onder de indruk van Nordmann en Barefoot and shoes. En natuurlijk Flat Earth Society met Mauro.
En Balthazar!


You Might Also Like

0 reacties