Zonder bloed

Het was een impulsieve beslissing om een ticket te bestellen voor Zonder bloed.  Ik heb een aantal mindere ervaringen met Muziektheater LOD,...

Het was een impulsieve beslissing om een ticket te bestellen voor Zonder bloed.  Ik heb een aantal mindere ervaringen met Muziektheater LOD, waarschijnlijk omdat ik hun taal niet altijd voel.


Zonder bloed is een bewerking van een tekst van Alessandra Baricco door Peter Verhelst. En ja, dat heeft me over de streep getrokken. En dit intrigerende tekstje...

Er was weinig volk komen opdagen in NTGent. Ik heb de indruk dat de theatervoorstellingen vaak uitverkocht zijn, maar deze voorstelling die misschien later is toegevoegd kon blijkbaar toch niet iedereen overhalen. Of was het de vrijdag? Want hoewel het perfect in mijn planning paste toen ik een werk geleden boekte, was het de avond zelf toch weer wat rennen.

Het begin van de voorstelling zonk de moed me in de schoenen. Projectie van woorden, experimentele muziek,... Het miste in elk geval niet zijn effect. Maar ik was opgelucht toen de twee acteurs aan het tafeltje het overnamen. 

Het verhaal van een man en een vrouw. Niet zomaar een ontmoeting, maar bewust geënsceneerd ingegeven door een verleden dat ze deelden. Ze praatten naast elkaar en lieten ons binnenkijken in hun gedachten. Soms onderbroken door een aftelrijmpje gezongen door een meisje. 



Hoe verder in de voorstelling, hoe meer ik in het verhaal werd gezogen. Mooi!

You Might Also Like

0 reacties