Paris toujours

Ik toonde de sjaal reeds eerder in een WIPWednesday , maar nu is die af. Paris Toujours is het patroon van  Isabell Kraemer, ze ontwierp he...

Ik toonde de sjaal reeds eerder in een WIPWednesday, maar nu is die af. Paris Toujours is het patroon van Isabell Kraemer, ze ontwierp het voor een breibijeenkomst in Parijs en het ontwerp doet denken aan de Eiffeltoren. Je kan het patroon zelf aanpassen in functie van je wol. Het patroon werd geschreven voor fingering en DK weight. Ik gebruikte fingering, meer bepaald merino sock van bij Bart&Francis. Ik had twee strengen van 100 gram in een denimblauw. De wol is geverfd en heeft wat schakeringen, niks opvallend want daar had ik die streng op geselecteerd. Ze hebben er in alle kleuren van de regenboog en soms zijn de contrasten veel meer uitgesproken. 


Ik koos het patroon als een reisproject voor Edinburgh Yarn Festival, iets dat ik niet beu zou raken, niet te groot maar waarbij ik ook mocht babbelen. Gezien de flexibiliteit van het patroon zou het geen probleem zijn om een rij mis te tellen, bedacht ik me. Maar dat bleek nergens voor nodig. Het patroon zit snel in de vingers en als ik nog bezorgd was dat ik het beu zou raken, dan kan ik mezelf nu wel gerust stellen, dit was eerder verslavend, nog snel Ć©Ć©n rij en dan zit ik weer aan het volgende blokje, of wacht nog snel even...

Komend weekend is er Sinksen in Kortrijk en organiseren Bart&Francis een arts&crafts textile markt. Op 15 en 16 mei is het in Overleie te doen, je herkent me aan mijn sjaal.... Tot dan?


You Might Also Like

1 reacties

  1. Mooi geworden. Het ziet er ook zo'n kleur uit dat bij heel veel outfits past. Ik heb de Sinksenmarkt in mijn agenda gezet, ik laat het een beetje van het weer afhangen...

    BeantwoordenVerwijderen