Me Made May: final update

VoilĂ , mei zit er op en MeMadeMay zit er op. Efkes herhalen, MeMadeMay is een initiatief waarbij bloggers bij de start van de maand een doe...

VoilĂ , mei zit er op en MeMadeMay zit er op. Efkes herhalen, MeMadeMay is een initiatief waarbij bloggers bij de start van de maand een doelstelling formuleren ivm handgemaakte kledij (ook upcycling). Allemaal met de bedoeling om handgemaakte kledij meer te appreciĂ«ren, vaak ook met de bedoeling om de eigen kleerkast eens door te lichten. 

Terugblikkend kan ik zeggen dat het voor mij geen goede editie is geweest. Ik heb de voorbije maanden heel wat kledij gekocht en ik heb die ook heel vaak gedragen, wat ook wel goed is, maar mijn doelstelling om elke dag twee handgemaakte stukken te dragen heb ik bijlange niet gehaald. Al te vaak droeg ik zelfs niks handgemaakt. Niet omdat ik niks hangen heb in mijn kleerkast maar omdat het te warm was voor een sjaal, ik zin had in een jeans en t-shirt of nog een hoop redenen. 

Waar ik wel trots op ben, is het aantal stukken dat ik deze maand heb gemaakt. Ik graaide regelmatig eens in de stapel onafgewerkte projecten en werkte iets af. Waarbij ik dan meestal verbaasd was dat het echt maar een rits en een zoom was en ik dat toch al veel langer had kunnen doen. Ik maakte ook dingen van nul. 

Wat ik uit de stapel haalde is deze trui. Een trui naaien? Ik had ook niet gedacht dat ik dat ooit zou overwegen, maar he, ze zijn hip die sweaters en nadat ik er twee gekocht heb, vond ik wel dat ik er ook Ă©Ă©n mocht of moest maken.

Het patroon werd Stockholm sweater uit Urban Style van Eva. Ik kocht het boek met tienerpatronen en dacht dat die twee vrouwenmaten (S en M) toch niet voor mij zouden zijn. Dus toen ik besloot om de allerzachtste sweaterstof van Georgette te verknippen, moest ik zeker zijn. Testversie hoor ik u zeggen? Ik ging gewoon goed meten en haalde er mijn gekochte sweaters bij om te vergelijken. 

Ik knipte een rits van de rommelmarkt aan stukjes en besloot toch maar om de stof ook als boordstof te gebruiken. De hals werd er twee keer aangezet, iets met naadwaarde enzo. En ik moet zeggen: Ik ben een fan! Dit wordt ongetwijfeld de sweater die mee gaat naar de Gentse feesten enzo. 


En nee, er is geen deftige foto, je moet me maar geloven dat ik er blij mee ben. 

You Might Also Like

2 reacties

  1. Een kraag, dat is zo vreselijk moeilijk. Dus ook al kan ik het niet goed zien op de foto's, hoe dan ook respect! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Selfies maken met een (halve) ruit op de achtergrond, daar kunnen smartphones niet mee lachen hoor; keilastig qua belichting ;-) En toch wel handig/knap zo kunnen naaien (maar ik laat de kelk nog steeds aan mij voorbijgaan)

    BeantwoordenVerwijderen