Elsinore

Ik kocht op EYF alleen wol voor patronen die ik had. Dat was het plan en dat betekende dat je me kon vinden met een koffie op zoek naar patr...

Ik kocht op EYF alleen wol voor patronen die ik had. Dat was het plan en dat betekende dat je me kon vinden met een koffie op zoek naar patronen in mijn Ravelry bibliotheek. Elsinore is een patroon van Karie Westermann, simpel, intuïtief en prachtig.




Ik vond de wol bij The little grey sheep. Haar stand was vaak heel druk en het was een plezier om iedereen op zoek te zien gaan naar het geschikte kleur. Ik koos British Stein Fine Wool, van een schaap in Hampshire, geschoren door Susie. De wol werd gewassen in Yorkshire, gesponnen in Devon en geverfd door Emma. Heerlijk vind ik dat om dit soort details te kennen. Mijn kleur heet the merry widow en is een mooie schakering oud roze - paars. Echt mijn kleur, hier en daar zitten wat blekere stukjes er tussen waar de verf minder gepakt heeft. 

Elsinore is gemakkelijk aan te passen.  Ik koos voor een herhaling van het tweede patroon omdat ik graag een grotere sjaal wou, maar dat betekende ook yarn chicken. In de groep op ravelry las ik dat het niet gelukt was met 1 enkele streng en dat ik dus maar beter een contrasterende kleur kon bij de hand hebben. Ik woog regelmatig mijn wol maar het mocht niet zijn. Ik haalde een restje van de shawl club van Ysolda erbij.


Al bij al heb ik het patroon op twee welen gebreid. Het blocken duurde langer, of beter het uitstellen duurde lang. Ik heb een stukken gekocht en draden om alles op te spannen. Dit patroon kon dit wel gebruiken.


Het resultaat is een luchtige sjaal, ideaal voor als de wind nog niet helemaal mee wil. 


You Might Also Like

0 reacties