Liefde in tijden van angst

Liefde in tijden van angst  is een pleidooi voor liefde als tegengif voor de maatschappij vol angst waarin we leven. Het klinkt wat als e...


Liefde in tijden van angst is een pleidooi voor liefde als tegengif voor de maatschappij vol angst waarin we leven. Het klinkt wat als een boutade, maar de auteur probeert met verschillende voorbeelden aan te geven wat hij bedoelt. Waar hij de angst ziet en hoe hij ook tekenen van liefde ziet en hem dat hoopvol maakt. Hij vertelt vanuit zijn achtergrond, zijn jeugd in Albanië, zijn werk als straathoekwerker en politiek filosoof. 
Ik zag de aankondiging van de boekvoorstelling van "Liefde in tijden van angst" van Bleri Lleshi op facebook en schreef me in. Ik moest uiteindelijk verstek laten gaan en de auteur stelde me geheel vrijblijvend voor dat ik het boek kon bestellen. Ik kreeg het boek ongelooflijk snel, voor ik zelfs betaald had en met een persoonlijke boodschap. Eentje die op het perfecte moment kwam en een gevoelige snaar raakte. 
Ik begon redelijk snel te lezen en ook te knikken, dingen die ik herkende, dingen die ik beaamde,... Maar ik ben ook op mijn honger blijven zitten. Het bleef voor mij te oppervlakkig, te fragmentair en te anekdotisch. Zware woorden, I know, maar misschien heb ik hierover al te veel voorkennis of heb ik zelf al mij die bedenkingen gemaakt, zodat mijn verwachtingen elders lagen. Ik ondersteun ten volle zijn pleidooi, laat dat duidelijk zijn, maar het boek biedt me te weinig steun om er argumenten in te vinden of zelf mee aan de slag te gaan.

You Might Also Like

0 reacties