Look for the helpers

Ik was in Londen tijdens de aanslagen in Parijs, ik ben nu in Glasgow. Morgen vertrek ik naar huis, het nieuws kwam hard aan. Bijna gelijkti...

Ik was in Londen tijdens de aanslagen in Parijs, ik ben nu in Glasgow. Morgen vertrek ik naar huis, het nieuws kwam hard aan. Bijna gelijktijdig was er bericht via messenger, whatsapp en instagram. Ik zette de tv aan op mijn hotelkamer. De BBC was karig met informatie die ze niet bevestigd kreeg. Mijn telefoon schreeuwde en ik bleef maar kijken naar dezelfde beelden van kapotte vensters, rook en mensen met koffers.

In de hotellobby bevestigde ik mijn vlucht op de pc. Intergalactic lovers klonk door de boxen: "we are islands..."

Mijn jongste zus vroeg of ik in Brussel was, ja degene die nooit bereikbaar is via gsm. De tranen welden op, ik balde mijn vuisten en stak ze diep in de zakken van mijn rok, terwijl ik buiten ging. Het nieuws druppelde verder binnen, ik liep wat versuft rond en voelde een leegte en toen kwamen de andere berichten, mensen op instagram die bloed zijn gaan geven, krijttekeningen en spontane liften...

You Might Also Like

1 reacties