Arum

De laatste patronen van Deer&Doe liggen hier al van september te wachten en met het verlof tussen kerst en nieuw was het tijd voor wat...

De laatste patronen van Deer&Doe liggen hier al van september te wachten en met het verlof tussen kerst en nieuw was het tijd voor wat knippen en stikken. De ideale manier om die voorraad stof weg te werken, als je het mij vraagt. De keuze viel op arum, nog voor ik de mooie versie van Eleonore die ze maakte voor oudejaar zag. 

Ik had wat twijfels, geen naden in het voorpand, zou dat wel goed komen? Ik ging veiligheidshalve voor een korte versie. Een hemdje, ideaal om het patroon te testen. Het koraalrode stofje is van birch en kocht ik bij Bambiblauw. Uit anderhalve meter krijg ik een bloesje, de kimonomouwen zitten daar natuurlijk voor iets tussen. 
De eerste versie is een succes! Ik merkte wel dat mijn taille iets lager zit en verlaagde die een centimeter in de tweede versie. Het blauwe stofje is wanderer van Art Gallery en ik heb geen ideee waar ik het kocht (ja, dat zegt iets over mijn voorraad).


Ik volgde het voorbeeld van Kinnekes Cloots en maakte meteen een aantal zakjes naar de tutorial van Miss Stik. Meestal hou ik de restjes voor beleg en zakken enzo maar die doos geraakt toch ook maar vol zonder dat er iets mee gebeurt. Deze ritstasjes zijn ideaal voor kleine breiprojectjes met rondbreinaalden, alles mooi opgeborgen en mee in mijn sjakosse. 
Ik wou nog graag een extra Arum bloes in een mooi stofje van echino dat ik bij Liesellove kocht, maar ik merkte dat dit stofje ook slachtoffer is geworden van de kleur die uitgelopen is bij het voorwassen, dus hoop ik dat de ontvlekker deze keer wel zijn werk doet... Bij de vorige poging op een ander slachtoffer waren de vlekken weg maar bleek de rest van de stof niet kleurvast, zucht.

En ja, Arum is eigenlijk een kleedje en nu ik weet dat het patroon goed werkt voor een bloesje kan dit niet te lang meer wachten, denk ik.

You Might Also Like

0 reacties