As we speak - Theater aan zee

Het is een beetje een jaarlijkse traditie geworden. Even naar Oostende, een aantal voorstellingen, genieten in het park,... En soms bijna ve...

Het is een beetje een jaarlijkse traditie geworden. Even naar Oostende, een aantal voorstellingen, genieten in het park,... En soms bijna vergeten van de zee te gaan zien.

Ik twijfelde dit jaar. Er is de deadline, er zijn de herinneringen, en confrontaties kunnen lastig zijn. Heel diep van binnen had ik zin en dus deed ik het. Ik boekte een kamer, die vlakbij het park blijkt te zijn. Ik koos mijn voorstellingen en sprak de eerste avond al af. Terwijl ik dinsdag nog tussen de buien ging werken, vond ik op woensdagmiddag de zon en zee. 
En het besef van de deadline, dat ook ja. Maar vooral ook goed gezelschap, muziek en toneel. 

We zagen de zon zakken in de zee op de tonen van Oscar & the wolf en keken wat later hoe de nacht viel. Met ons drietjes, littekens en nieuwe moed, de rust van de golven, de onrust van onze gedachten en alcohol.

Vanochtend in het park zag ik hoe de liefde altijd overwint, zeker in de verhalen van FrouFrou,
Had ik leuk gezelschap bij de lunch
En zag ik een prachtvoorstelling in de Grote Post. 
Ik heb nog twee ticketjes maar vind het nu al een geslaagde editie. En ik vergeet het onaangename gevoel van alleen te ontbijten in het hotel en dat ik tussendoor even naar mijn hotelkamer moest omdat het te veel werd en alle gedachten die ik niet kan delen. Straks raap ik mijn moed weer samen en dan kan ik er weer tegen.

You Might Also Like

3 reacties

  1. Zalige foto's!
    Hopelijk waaien die gedachten snel weg met de frisse zeelucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het ook een mooie editie, toch het stukje dat ik meegemaakt heb. Er zijn dingen die in mijn hoofd malen, een inleidende tekst van Wouter Hillaert, een absurde voorstelling... Geniet er nog van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Laat de zee je troosten wanneer het nodig is en het theater jouw hart verwarmen. Groeten uit Gent.

    BeantwoordenVerwijderen