Part Two - #hapalong

Ik koos half Hansel voor de hapalong en die wordt in drie stukken gebreid, een simpele driehoek voor het midden, gewoon rechts met telken...

Ik koos half Hansel voor de hapalong en die wordt in drie stukken gebreid, een simpele driehoek voor het midden, gewoon rechts met telkens een omslag zodat je nadien gemakkelijk de steken kan opnemen, de boord in vier kleuren en nog een boord in de kleur van de driehoek. Simpel, niet? 

Ik wond wat van mijn bobijn met grijze wol en begon te breien. Vorige week vroeg een vrouw me op de trein hoe dat nu zat met die omslag. Ze moet wel nieuwsgierig geweest zijn want ze nam de moeite om op mijn schouder te tikken, zodat ik mijn koptelefoon kon afzetten. Dat gebeurt niet zoveel, maar het stoort me eigenlijk niet. Doen, zou ik zeggen. 

Een grijze driehoek, saaier kan het bijna niet. En dan komt het kleuren kiezen natuurlijk. Ik ga voor roze, want een paar van mijn bolletjes die ik bij Jamieson & Smith bestelde om rood te testen vielen nogal fluo roze uit. FC52, that is en er is 43 waar ik eerder de coffeebar top in breide, een donker fuchsia. FC22 is het lichtroze dat ik bij Kathy's knits er bij uitkoos. En daar komt dan nog een donker grijs bij. De FC staat blijkbaar voor fashion colour, las ik in deze blogpost bij J&S.

De wol van de bobijn is nog behandeld met een soort van lanoline waardoor ze wat dunner voelt. Je kan het niet echt merken als je ze op de bobijn voelt maar toen ik met de bolletjes begon te breien voelde ik wel het verschil. Het weefsel is nog steeds luchtig maar het voelt toch iets beter aan dan de grijze wol waarbij ik toch wat twijfelde over de dikte van de breinaald. En dan toch maar het patroon besloot te volgen
Het is heel moeilijk om de kleuren te fotograferen, ik twijfel een beetje over de volgorde, maar ben zeker dat het ook nog wel goed komt. Ik heb op ravelry al veel kleurcombinaties gezien, eerst op de bol en dan gebreid en nog niks gezien dat niet mooi uitviel. 

You Might Also Like

0 reacties