As we speak

To see on stage: alweer efkes achter de rug. Maar omdat ik het niet zou vergeten: Soldaat-facteur en Rachel, een remake van een klassie...

To see on stage: alweer efkes achter de rug. Maar omdat ik het niet zou vergeten: Soldaat-facteur en Rachel, een remake van een klassieker van Arne Sierens. Een dialoog tegen een achtergrond van een koor van veertig personen. Een muur van kaki-kleuren en op de voorgrond een vrolijk rood kleedje. 
De man naast mij was blij dat hij nog een ticket te pakken had gekregen. Hij zong het slotlied vrolijk mee en vertelde me achteraf dat het de tweede keer was dat hij de voorstelling zag. Zijn entousiasme verzachtte de pijn dat ik het ticket voor de stoel naast mij had moeten annuleren. "Bis bald!"

To hear: De lente hangt in de lucht en het is leuk om buiten te wandelen. Ik luister nog steeds naar mijn favoriete podcasts: Knitsonik, Knitbritish,...  en oh verrassing, Brenda Dayne is terug!



To walk: Elke dag 10.000 stappen is het doel. En toen ik net dat doel bereikte maakte ik een screenshot. Gewoon om me aan te moedigen. Soms is het lastig buiten komen en moet ik me wat dwingen. Maar op dagen dat de gedachten mijn hoofd overspoelen wandel ik er gemakkelijk meer. Gewoon tot mijn hoofd leeg is...


To eat: Meer groenten, het is een klassieker na veertig dagen zonder vlees, maar het wordt ook gemakkelijker met de lente in het land. Want er zijn weer blaadjes! Ik kocht een kiemschaaltje bij Dille en Kamille en meteen ook een paar zakjes. 
Ik miste toch wel de bokaal om kiemen te kweken, ook al hadden we die de laatste tijd niet echt nog gebruikt. Ik had mijn twijfels over een kiemschaaltje maar een bokaal bleek moeilijk te vinden. Mijn initiële twijfels zijn weg en de eerste pluk alfalfa smaakte super. Eens zien of ik dit volhou...

To cook: Nee, ik gebruikte nog geen enkel van de nieuwe kookboeken. Het is er gewoon nog niet van gekomen. Ik heb wel al gekookt. Nog lang niet dagelijks, zeker niet in de week, maar wel in het weekend. Ik haalde mijn stoomkoker uit de kelder en gaf hem een duidelijke plaats in de keuken. Ik kocht asperges, soepasperges zei de winkel, maar ik denk dat het gewoon was omdat ze niet zo groot en mooi waren. Ze smaakten overheerlijk. 
En in de reeks, gebruik je huishoudtoestellen, vulde ik de blender met spinazie, een halve avocado en drie kleine kiwi's. Een nieuw toestel dat ik liever niet in het lijstje nutteloze toestellen zie verschijnen. Ik baseerde me op dit recept voor een groene smoothie maar verving het sinaasappelsap door yoghurt. In een ander recept zeiden ze dat dit kon. 

To read: Bitter weinig, mijn goesting is niet bijzonder groot. Ik lees wel voor mijn thesis 's ochtends op de trein. Maar 's avonds beperkt het zich grotendeels tot een paar pagina's, gelukkig zijn het korte hoofdstukken en ergens voelt dit wel spijtig voor het boek. 

You Might Also Like

1 reacties