Uitgepakt

 Vorige week nam ik dit kleurrijke breiwerk mee op de trein. Ik merkte dat andere reizigers spontaan begonnen te glimlachen, helemaal ander...

 Vorige week nam ik dit kleurrijke breiwerk mee op de trein. Ik merkte dat andere reizigers spontaan begonnen te glimlachen, helemaal anders dan als ik andere kleuren bij heb. De naalden zijn nogal groot en hiermee werken voel ik gemakkelijker aan mijn polsen, zeker met rechte naalden. De Modish Cowl van Stephen West is een gratis patroon en gemakkelijk aan te passen naar andere wol of kleurpatronen. Je breit enkel rechts en is eigenlijk perfect te doen voor beginners. 

Bij de middenste lap eindig je altijd met het afnemen van een steek met de draad naar voren. Dit zorgde voor een mooie rand en was bij het opnemen van de steken super handig. Het zorgt voor een mooi effen randje. 
Helemaal gebreid en uitgespreid ziet het er zo uit, niet echt aanlokkelijk. Maar als je het samennaait en in twee vouwt krijg je dit. 
Of dit, je ziet de naad, dus ik snap waarom mensen ervoor kiezen het werk op rondbreinaalden te zetten na het afwerken van de middelste lap. 
Ik testte natuurlijk ook even hoe het voelde. Zacht en warm is het antwoord. 
En kijk, twee keer rond de nek is dit zo warm dat je er gewoon in wil wonen. Wie mij een beetje kent, weet dat dit niet mijn kleuren zijn, dus je raadt het al, het was een cadeautje voor onder de kerstboom. Let it snow!




You Might Also Like

1 reacties

  1. zeker een gelukkige ontvanger, zo'n superzachte kol om in weg te kruipen...

    BeantwoordenVerwijderen