Knitting plans

Wat 2015 gaat brengen op vlak van breien is nog wat onduidelijk. Ik blijk slecht te zijn in het maken van lijstjes. Of beter, ik ben er heel...

Wat 2015 gaat brengen op vlak van breien is nog wat onduidelijk. Ik blijk slecht te zijn in het maken van lijstjes. Of beter, ik ben er heel goed in maar ik verander wel eens van gedacht.

Eerst en vooral zijn er de projecten die nog op de naalden staan. Ik doe dit naar geen maandelijkse finish or frog maar hoop wel dat er nog een WIPCrackAway komt.

Ik zie in mijn projecten van 2014 een aantal designers terugkeren, zoals Kate Davies, Ysolda Teague en Veera Välimäki (100% rain design) en dat is een bewuste keuze. Ik hou niet alleen van hun ontwerpen die ik vaak via Ravelry online koop of waarbij ik bij het boek ook een code krijg om de patronen digitaal in mijn Ravelry bibliotheek te steken. Het zijn ook indie designers, die proberen om van hun passie een beroep te maken. Kate Davies heeft een nieuw boek uit dat schreeuwt om iets mee te doen. Ik heb me aangesloten bij de shawl club van Ysolda en die adventkalender van Veera Välimaki  zorgde de afgelopen dagen ook al voor veel kriebels.



Ik heb de laatste maanden veel naar podcasts geluisterd, met een aantal duidelijke favorieten zoals Knit British en Woolful die me aan het denken hebben gezet, over de samenstelling van mijn wol, over de afstand die mijn wol aflegt en over schapen. Dus toen Gingertwist Studio samen met Clare Devine een Neighbourhood Sheep Society lanceerde was ik er als de kippen bij om aan te sluiten. 

Verder blijf ik ook wel bezig met het hele idee van wearability en outfit-planning. In plaats van me te laten leiden door de meest kleurrijke wolletjes probeer ik bewust kleuren te kiezen die ik kan combineren met andere dingen in mijn kleerkast.  

En dan zijn er nog de workshops, midden maart trekken we naar Edinburgh voor het Yarn Festival. Ik volg op zaterdag een workshop "steeken" bij Hélène Magnusson. In het kort gezegd, bewust knippen in je breiwerk om er mouwen in te steken of er een cardigan van te maken. Op zondag heb ik een workshop bij Ysolda over verschillende steken. Verder hou ik ook de kalender bij Bart & Francis in de gaten, want ik weet dat ze Stephen West proberen te strikken. 

En jij? Wat zijn jouw plannen? 

You Might Also Like

6 reacties

  1. Qua breien is het een beetje stilletjes: ik heb net een sjaal af, en er ligt een trui te wachten om in elkaar te steken (iets waar ik altijd een beetje tegen opzie).
    Ik ben met een groot haakproject bezig (een deken voor Milan van 2m10 op 2m10), vandaar dat de rest een beetje moet wijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw Anne, dat is weeral een serieus haakproject!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat goed vooruit, ik zit al ongeveer halverwege :-)

      Verwijderen
  3. Plannen genoeg en wol genoeg, maar tijd. Ik moet toch een lijst maken van wat ik wil breien want anders vergeet ik wat ik van plan was te breien. Ingewikkeld. Het aanbod is eindeloos. Ik luister ook iedere week naar de podcast van the knimore girls. Een moeder en dochter podcast.
    Rosaline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie plannen! Zelf wil ik meer gaan doen met twijnend breien, wil ik de briochesteek verder uitzoeken (met een craftsy-class), en ben ik halverwege het Op-Arts sokkenboek. Als ik het zo opschrijf lijk ik wel vooral met technieken bezig, en minder met wearability. Om dat goed te maken ben ik toch maar aan een trui begonnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie plannen! IK ben ook zot van Veera, ik zou alles breien van haar:) Ik hou ook Bart & Francis in de gaten, want Stephen West- we can't miss it!:)

    BeantwoordenVerwijderen