Met een streep

Ik kreeg een compliment op mijn jurk en ik dacht: Awel ja, zo ga ik er nog eens een maken. Of twee, eigenlijk. Het patroon is de  tuniek uit...

Ik kreeg een compliment op mijn jurk en ik dacht: Awel ja, zo ga ik er nog eens een maken. Of twee, eigenlijk. Het patroon is de tuniek uit Ottobre Woman 2012/5 maar dan iets langer.


Deze keer koos ik voor stof uit de herring bone collectie van Nani Iro. Ik ben zot van die stof en denk dat ik ze in elke kleur heb liggen. Of toch bijna. Ik had twee meter en ik wist dat ik die streep op mijn rok wou.
Puzzelen, maar op zich viel het wel mee, alleen beslissen waar ik nog de streep wou. Ik ging ook voor iets kortere mouwen, met een streep, jawel. 
En tussen knippen en stikken zat dan weer wat tijd. 's Morgens hing deze op mij te wachten, de streep komt op de rug. En hoewel ik dacht nog snel een rits en mouwen, bleek een voering toch wel noodzakelijk. Ik maakte het kleedje een tweede keer in voering, sukkelde een hele avond op de rits. En zo duurde het toch weer iets langer dan voorzien. 



Maar vanochtend was het extra fijn om te ontdekken of dat ik gewoon min of meer passende panties heb liggen.


You Might Also Like

2 reacties

  1. Wauw, wat een prachtige stof en zo mooi hoe je die streep hebt verwerkt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ik wilde dat ik ook zo goed met de naaimachine overweg kon....

    BeantwoordenVerwijderen