project

Ik weet niet of het hier echt onder valt, maar kijk, ik denk dat het de eerste keer is sinds ik met mijn fitbit rond loop dat ik meer dan...


Ik weet niet of het hier echt onder valt, maar kijk, ik denk dat het de eerste keer is sinds ik met mijn fitbit rond loop dat ik meer dan tien dagen mijn doel bereik. 


Het is mooi weer geweest, dat wel, maar ik ben ook al gaan wandelen toen het regende. Op dagen met vergaderingen buitenshuis lukt het redelijk gemakkelijk. Of dagen dat ik naar de VUB ga. Soms wandel ik langs de achterkant van het station naar huis om extra stappen te zetten. Of ik ga nog wandelen voor ik ging slapen. Ergens vind ik het wel leuk maar lopen zit er nog niet echt in. Ik heb wel mijn ritme gevonden. 

Heel bewust een blokje om tot ik mijn stappen heb. Gewoon de straat op en af. Of ik wandel blokjes, systematisch de straten op en af. Soms maar een paar, soms veel. Ik weet ondertussen hoeveel stappen ik binnenshuis zet. Of hoe ver het tot de hoek van de straat is. Maar soms verschiet ik nog wel eens omdat ik er nog maar zo veel gezet heb. Of toch al zo veel. 

Of gewoon op zondagochtend als mijn lief gaan lopen is toch ook maar mijn kleren aan en buiten komen. Ik zet mijn koptelefoon op, luister naar een podcast en ga stappen. In de Overmeersen, vorige zondag.

Of gewoon langs het water in het zonnetje, zoals daarstraks.

Ik zag de schapen bij de Bijloke en ging maar meteen eens kijken naar de grazende schapen langs de Coupure. In de ban van Wovember vraag ik me af waar de wol van die schapen naar toe gaat. 


Toen Brenda Dayne van Cast on in haar laatste podcast het einde aan kondigde viel ik serieus uit de lucht, maar in diezelfde aflevering hoorde ik over een andere mijn onbekende podcast: Knitsonik. Haar boek ligt al langer klaar om mee aan de slag te gaan. Ik las er over bij Ysolda en Kate. Ze ontwerpt fair isle kleurwerk aan de hand van taferelen of dagelijkse voorwerpen. Ik neem foto's terwijl ik stap en misschien ga ik er ook wel mee aan de slag...

In haar podcast gaat ze op zoek naar het geluid van wol. Denk schapen en hun bellen, het geluid van spinnewielen,... Ik heb nog maar anderhalve aflevering gehoord maar ik ben alvast benieuwd naar het vervolg.

You Might Also Like

0 reacties