Nieuwe maand, nieuwe plannen

Ik ben nog steeds braafjes aan het breien voor #WIPCrackAwayKAL . Ik brei aan mijn vierde project, de flowing lines waar ik eind vo...

Ik ben nog steeds braafjes aan het breien voor #WIPCrackAwayKAL. Ik brei aan mijn vierde project, de flowing lines waar ik eind vorig jaar ook al aan bezig was. Er komen traagjes aan centimeters bij. Maar het is weinig waarschijnlijk dat het lukt om tegen het einde van de KAL dit af te werken. Ik heb er wel plezier in en blijf ijverig verder breien. Gezien het sombere weer moet je het doen met een foto met flash. 


Maar... ik moet vaststellen dat hoe leuk het ook is om projecten af te werken en te kunnen schrappen, ik het niet kan laten om ideeën te hebben en hier ook al over te beginnen dromen. Ik haalde dit weekend mijn molentjes boven en wond wat strengen op. Ideaal want november is ook wovember, celebrating wool!

Het oranje geel en het bruin-beige is artesano aran, besteld op ebay maar ook verkrijgbaar bij Julija. En zacht! Het lichtere rood is een wollmeise die ik overkocht van iemand op de Belgische Ravelry meeting. Het blauw is artesano blue faced blend, gekocht op ebay en ondertussen niet meer beschikbaar, ik heb eerder mijn lush cardigan in die wol maar in een andere kleur gebreid. De bordeaux kleur is ook van artesano, genaamd british wool en bulky. En dan is er nog lichter blauw van Shilasdair voor een mouwtje dat dringend nog een paar rijen en knopen verdient.  
Ik ben er ook al meteen ingevlogen, enfin, ik wou toch eens testen. Met de kleuren birch (beige bruin) en fleet (oranje-geel) wil ik voor mijn schoonzus een modish cowl van Stephen West breien. Er is wat discussie over de kleuren, maar de wol is zo zacht... Het patroon is trouwens gratis, je breit enkel rechts en lijkt me ideaal voor beginners. 
Ik heb me last-minute ook opgegeven voor de mystery KAL van Stephen West. Vier kleuren, allemaal uit mijn voorraad en opnieuw jammer genoeg een foto met slecht licht. Het lichte is drops alpaca in mengeling grijs-blauw, niet wat ik in gedachten had voor een paulie en eigenlijk net iets dunner van draad dan de andere wolletjes voor deze sjaal, wat me wat doet twijfelen, maar voorlopig vind ik het wel leutig. Het blauwe petrol en antraciet zijn merino, het blauwe heb je al bij mijn bronntanas muts gezien. Het paarse komt uit de soldenbak van enige tijd terug bij Veritas en zou ook wol zijn.

En alsof dat nog niet genoeg KALs zijn, heb ik me ook op gegeven voor de Mystery KAL van Woolly Wormhead, een beanie met ajourpatroon maar er is ook een slouchy optie. En ook hier: wol!

You Might Also Like

1 reacties

  1. Veel te veel KALs, oh jaa, ik ken dat:D
    Voor de Mystery KAL van Stephen West je hebt echt mooie kleuren gekozen! Echt waar!
    Ik ben dat ook aan t breien, ik vind het nu al super mooie:)

    BeantwoordenVerwijderen