UFO: to finish or to frog 5/12

De maand mei betekende het afwerken van een project. Niet meteen iets wat lang op de naalden stond of met wol uit de voorraad, want ik kocht...

De maand mei betekende het afwerken van een project. Niet meteen iets wat lang op de naalden stond of met wol uit de voorraad, want ik kocht de wol in Edinburgh eerder dit jaar. Het wacht momenteel in de kast op het najaar. 





Ik nam een ander oud project vast, wol gekocht in het stoffenidee op wereldbreidag in 2012 (dit jaar trouwens op 14/6) en later dat jaar opgezet. Mijn ravelry notities maakten me duidelijk dat ik het aantal steken had aangepast. Ik zag het zo voor me, ergens op een papiertje moet ik het wel uitgetekend hebben, maar ik moet het kwijt geraakt zijn. Eerste werk was dan ook uitvissen op welke rij ik was blijven steken. 


Ik nam mijn lintmeter erbij en besloot opnieuw te beginnen.


De wol voelt heel zacht, ze heeft een soort van kettingstructuur, een beetje alsof ze gepunnikt is. Het is Paloma van Debbie Bliss in een heerlijk rood. Ik zette opnieuw op, gewoon maat Xl, de stekenproef zit niet helemaal goed maar ik gok erop dat deze maat uiteindelijk mijn afmetingen uitkomt.
Zaterdagavond had ik de eerste rij blaadjes af. Het breien gaat snel, maar de tijd om te breien was er de voorbije weken bij ingeschoten. Te veel werk zorgde dat mijn treintijd systematisch werktijd werd. En toen ik zaterdag de blaadjes inspecteerde bleek mijn gevoel dat ze niet helemaal symmetrisch zitten volledig correct. Waarom had ik dit nu niet eerder gecontroleerd?

Ik haalde de naalden eruit, controleerde de maat en zag dat dit toch goed zat. En ik begon opnieuw met de blaadjes. Derde keer, goede keer?

You Might Also Like

0 reacties