Is dat nieuw?

Dat kleedje? Dat ik binnenste buiten aanhad? Ja en nee, het verhuist nogal vlot van de wasmachine naar mijn lijf zonder mijn kast te passere...

Dat kleedje? Dat ik binnenste buiten aanhad? Ja en nee, het verhuist nogal vlot van de wasmachine naar mijn lijf zonder mijn kast te passeren. Het voelt zalig!


Ik kocht het patroon samen met anemone bij deer&doe. Het heet aubepine en ik had wat twijfels omdat de taille zo hoog zit. Maar ik zag zoveel mooie exemplaren dat ik overstag ging.

Vlak nadien las ik iets over het effect zwangere vrouw met een empire taille en sloeg de twijfel weer toe. Het stofje van Michael Miller kocht ik via een Facebook bieding en tot mijn verrassing en vreugde bleek het niet donkerblauw maar zwart te zijn en zijn de stipjes kleiner dan gedacht. Dat betekende een ander stofje dan dat blauw met witte stippen van Miller dat hier ook nog ligt :-)

Ik begon braaf met een testversie om het lijf en de plooien te testen. Recht stikken blijft toch wel een uitdaging. Al valt dat in het echte stofje minder op.


Ik zette het kleedje grotendeels tijdens de ijverige wijven ineen. Twee sessies had ik het bij want er moet ook gekletst worden. Ik denk dat ik de eerste keer aan iets anders heb gewerkt. De tweede keer kon ik overleggen en dus kwamen er extra nepen in het lijf zodat de breedte overeen kwam met die van de rok en werd de elastiek en lint uiteindelijk geskipt.




Er werd getwijfeld over die plooitjes, want het is een nauwkeurig werkje en echt veel zie je er niet van. Maar het is net omwille van die plooitjes dat ik dit jurkje gekozen heb, dus moesten ze er wel in. Ook in de mouwen.

De jurk heeft een gevoerd bovenlijf, zoals je merkte toen ik die binnenste buiten droeg. Normaal gebruik je dit voor het lint, maar daar twijfelden we toch over dat zwangere vrouw effect. En vooral het lint is niet echt functioneel. Er zit nochtans geen rits in. Ik hou ervan hoe de jurk zwiert. En ik ben zot van die twee zakken. Echt een plezier om aan te hebben!

You Might Also Like

0 reacties