2013 van achter mijn naaimachine

Mijn naaimachine staat nu een beetje werkloos te wachten, maar dat wil niet zeggen dat ik de terugblik ben vergeten. Naaien is uiteindelijk ...

Mijn naaimachine staat nu een beetje werkloos te wachten, maar dat wil niet zeggen dat ik de terugblik ben vergeten. Naaien is uiteindelijk toch ook wel mijn ding geworden. Niks leuker dan mijn naaimachine installeren en stikken maar. Ik vind dat ik best wat bij heb geleerd in 2013 met een aantal hoogtepunten: een bloes in de les en een reeks triangels uit de Ottobre, kleedjes uit de Ottobre, waarvan mijn jeanskleedje heel regelmatig uit de kast komt, testen voor la Maison Victor (ja liefje, nog even geduld), jacobbroeken van zonen 09, kaptruien uit stof voor durf het zelvers, homemade mini couture,... En natuurlijk de twee naaiweekends. Ik deed mee aan Me Made May en ben van plan om dit ook dit jaar te doen. De sewalong bij Colette zorgde voor een mooie hawthorn en ik wil er nog een.


Allemaal leuke herinneringen die me sterken in het voornemen om mijn kast verder te vullen met handgemaakte spullen of biologische/fair trade, en bij voorkeur beide. Dit betekent ook eens kritisch naar mijn kleerkast kijken, zien wat ontbreekt en wat eruit kan. Voor het nieuwe jaar wacht ik een beetje af met plannen. Aan ideeën, stof en patronen geen gebrek. Ik wil een broek voor mezelf (juniper of thurlow), een volwassen hemd, hawthorn en belladone.... Elk lijstje zal per definitie te kort zijn. Ik wil ook meer met tricot en andere materialen aan de slag.



You Might Also Like

0 reacties