Retrorokjes

Onder het motto "iets afwerken om met iets nieuw te beginnen" begon ik aan het stikken van een reeks rokjes. Ze lagen al een tijdj...

Onder het motto "iets afwerken om met iets nieuw te beginnen" begon ik aan het stikken van een reeks rokjes. Ze lagen al een tijdje geknipt op een stapel te wachten. Simpele A-lijntjes uit "allemaal rokjes" van madame Zsazsa. Me Made May heeft me geleerd dat ik misschien wel voldoende handgemaakte kledingstukken heb, sommige draag ik niet zo vaak omwille van de afwerking. Ik had nog veel te leren...



De bruine retrostof kocht ik op Van Katoen bij In den beer. "Eigenlijk is het gordijstof, maar ik zie er ook wel een A-lijntje in", zei ze met een brede lach. het werd de meest simpele versie met de rits op de zijkant. De zoom aan de voorkant werd op aanraden van het lief wat bijgeknipt, zodat het niet lijkt of de achterkant te kort is en ik voegde twee nepen toe om het wat beter te laten vallen.

De bloemen kocht ik in De Soldeur, ik stond te meten om het patroon te kunnen laten doorlopen en verpestte het toen bijna door verkeerd te knippen. Hier zit de rits in het midden van het rugpand, noodgedwongen door het knippen maar het rokje valt ook beter op die manier. 

Ik heb wel gemerkt dat ik ze beter binnenste buiten was, de print ligt er als het ware op en zou er wel eens snel afgewassen kunnen zien.
Dit exemplaar is de ingekorte versie van een twee euro lange versie van bij Twice. Ik knipte al na het repareerfeest maar vergiste me in de breedte van de taille, drie maten te groot. En dan bleef het even liggen op die stapel.
Ik was meteen weg van het hertenstofje van Echino. Maar ik wachtte tot het onlangs in mijn armen sprong bij De Soldeur, samen met de groene retro bloemen. Het voelt een beetje stug en het lief is niet zo wild van de kwaliteit . Hij vindt dat het er al wat gebruikt uitziet. Na een keertje wassen (binnenstebuiten, ik moet daar echt op gaan letten) ben ik toch ook niet zo happy meer. Al blijft het vrolijk om aan te hebben, een leuke print voor een A-lijntje met steekzakken.

You Might Also Like

0 reacties