Mad Men Challenge

Oh, wat spannend zeg. Julia Bobblin publiceerde vandaag de onthulling van de jurken . 121 inzendingen en mijn jurk is er daar eentje van. Le...

Oh, wat spannend zeg. Julia Bobblin publiceerde vandaag de onthulling van de jurken. 121 inzendingen en mijn jurk is er daar eentje van. Leuk om te zien en heel veel inspiratie voor nieuwe jurken, want hoe je het draait of keert, ik blijf zot van jurken. Gewoon over je hoofd trekken en gedaan. Of toch ongeveer...

En zoals het dan gaat als je niet graag patronen overtekent, zit er ook een tweede versie aan te komen van die Joan-jurk. Of eigenlijk twee, want die Ottobre (2011/05) bevat een aantal gelijkaardige patronen die je naar believen kan combineren. Mijn kleedje in de les werd de versie met de knopen opzij. Ik koos voor een denimstof van bij Stoere Jongensstoffen, de stof valt iets donkerder uit dan ik gehoopt had maar met een beetje paspel moet het wel lukken. Ik besloot niet te driegen, gewoon stikken. Maar ook wel wat aanpassingen te vragen, kwestie van die dan ook weer te kunnen gebruiken bij de andere versies. Hopelijk binnenkort meer foto's.

En hetzelfde bovenlijf met een wijde rok en een stof met een patroon, wat zou dat geven? Ik vroeg het me ook af en knipte het al vorige week in een wit katoentje met een bollenpatroon in verschillende kleuren. Een stofje van bij De Stoffenkamer. Het stikken zal even moeten wachten vrees ik en zo komt het ook bij de stapel van me-made-may.

You Might Also Like

0 reacties