20 graden

Toen ik de Triangel bloes in Ottobre woman 2/2013 zag wist ik dat ik die moest maken. Ook al was ik niet zot van de kleuren die zij gekozen ...

Toen ik de Triangel bloes in Ottobre woman 2/2013 zag wist ik dat ik die moest maken. Ook al was ik niet zot van de kleuren die zij gekozen hadden en had ik zo mijn twijfels over die driehoek. Waarom moeilijk doen?


Ik koos uit mijn stoffenvoorraad een stukje uit de Frau Tulpe-collectie van Kokka, zo een stukje dat bij de restjes in de stoffenkamer lag. Altijd moeilijk te vermijden. Het was geen meter lang maar wel meer dan voldoende breed om er een bloesje uit te halen. Ik koos ervoor om de knopenpatten meteen met de stof mee te knippen zodat ik wat zuiniger kon zijn en twijfelde nog even toen ik zag hoe hoog die kraag komt, maar heb gewoon het patroon gevolgd. Als ik de naai-instructies had gelezen had ik de mouwtjes eerst een zoompje gegeven voor het dichtstikken van de zijnaden. Maar ik ben best trots op de binnenkant: Engelse naden en biais aan de mouwen, een binnenkant die gezien mag worden. En de knoopjes komen uit de Amsterdamcollectie.

Niet echt eentje uit de stapel (me-made-may) maar het vult wel de voorraad aan bovenstukken, wat wel handig is bij een jeansdag. Wat wel opvalt is de lengte, ik heb de zoom iets genereuzer genomen dan ik normaal zou doen, omdat ik op het late uur mezelf niet meer vertrouwde om recht te knippen.





You Might Also Like

2 reacties

  1. dat patroon ligt hier ook uitgetekend! Ik ga het ook maar doen zonder die driehoek, en kijken naar de foto's en stoffenkeuzes, dat doe ik nooit ;)
    En wat bedoel je met de lengte? Is het bloesje lang genoeg, want mijn vorig hemdje komt net tot aan mijn jeans :S

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het valt nogal lang uit vond ik. Mijn zoom is iets breder dan ik normaal zou doen, maar met dit stofje valt het niet zo op.

    BeantwoordenVerwijderen