Boekskes

Ik heb een zwak voor tijdschriften, ik hou ervan om er in te bladeren en er slingeren er altijd ook wel wat rond in huis. Onlangs kocht ik n...

Ik heb een zwak voor tijdschriften, ik hou ervan om er in te bladeren en er slingeren er altijd ook wel wat rond in huis. Onlangs kocht ik nogal wat crea-magazines. Misschien vinden jullie het wel interessant om mijn mening te lezen.

Mollie makes is de Nederlandstalige vertaling van het Engelstalige tijdschrift. Ik kocht het voor het vosje en de das (die nogal gelijken op die van plutomeisje als je het mij vraagt). Voor de rest ben ik weinig overtuigd, vele artikels verwijzen naar andere uitgaven. Ook simply breien en simply haken komen duidelijk van dezelfde uitgeverij. De artikels zijn vertaling en dus sterk geconcentreerd op Engelse DIY. Oh, en ik vond fout over pickles, de poefs zijn niet zo nieuw maar vooral het patroon is ook beschikbaar in het Engels. Een detail maar ik ben er wel over gevallen, misschien zijn er zo nog slordigheden. De patronen zijn trouwens ook online te vinden. Niet meteen een tijdschrift dat ik nog ga kopen. Ik kocht het in Delhaize.

Ik vond Coudre in de relay in het zuidstation van Brussel, vreemd genoeg heb ik het nog in geen andere relay gevonden. Het was de tweede keer dat ik het kocht. Ergens in de stapel ligt nog een half afgewerkt hemd uit een vroeger nummer. Ik liet me leiden door een leuke hoodie voor volwassenen. Maar het aantal kledingstukken is beperkt, wel redelijk veel accessoires voor laptop, iPod, ... Aangezien het een Frans tijdschrift is, krijg je dus ook heel wat Franse blogs. Deer & Doe is natuurlijk geen onbekende meer. Verder ook veel Japanse creaties en inspiratie. Eentje om in de gaten te houden wat mij betreft. Ik heb al tricot uit mijn voorraad in gedachten om die te maken of een simpele marine t-shirt.

Cloth is een Engels tijdschrift en op basis van dat ene nummer zou ik zo een abonnement nemen. Ik vond het in de relay in Brussel centraal station. Het bevat een hoop DIY ideeën. Het kantje van mijn bloes vond ik zo. En leuke artikels met inspirerende blogs en etsy linken. Ik kijk uit naar een volgend nummer, misschien vond ik dit wel leuk omwille van de link naar jaren twintig en the great Gatsby.

Maar misschien zijn er ook wel leuke meer lokale tips? En jullie, wat lezen jullie?



You Might Also Like

0 reacties