Sureau

Deze post kan op verschillende manieren beginnen. Ik kan beginnen met te verwijzen naar Plutomeisje  of naar dat herfstjurkje van een vijfta...

Deze post kan op verschillende manieren beginnen. Ik kan beginnen met te verwijzen naar Plutomeisje of naar dat herfstjurkje van een vijftal jaar terug dat ik via een postorderbedrijf kocht. Ik had er mijn twijfels over maar kreeg er al snel complimenten over. De stof is beschadigd aan de zijkant, maar ik negeerde dat. ik hield van het gevoel, zijde voelt zacht. En ik hield zelfs van de bloemetjes, niet meteen mijn eerste keuze, maar het beviel me wel. Maar ik moet toegeven, het heeft zijn beste tijd gehad en is dus bij het opruimen een kanshebber om te verdwijnen. Alleen kon ik het niet over mijn hart krijgen, zonder vervanging.

Toen ik via Plutomeisje de blog van Paunnet ontdekte, zag ik meteen dezelfde patronen van Deer & Doe. Ik was er niet meteen wild van, tot ik deze versie van Belladone in gabardine zag. Ik ontdekte dat ze bij de Stoffenkamer verkocht werden. En had ik daar ook niet nog wat gabardine van bij Koekenpeertje liggen?

Het patroon was tijdelijk uitverkocht, maar ik bracht Sureau mee. Voor mij de ideale vervanger van mijn afgedragen herfstjurkje. Niet toevallig omwille van haar versie, en andere versies die ik via Google afbeeldingen vond, vanaf morgen begint er ook een sew-a-long, zowel in het Frans als in het Engels. Ze nemen er nogal wat tijd voor en dat bevalt me wel. Ik denk niet dat ik er elke dag tijd voor kan vrijmaken. Het grootste probleem momenteel is het kiezen van stof. En ja, die komt gewoon uit de voorraad, want ook dat is een stapel die beter verkleint. De keuze is tussen een oranje bloemetjesstof van op een Petit Bazaar bij Koekenpeertje, red pencil of blocktoss van Michael Miller of flock of birds, de laatste drie van bij Vermiljoen. Wat denken jullie?






Sureau Sew-along


You Might Also Like

3 reacties

  1. Met die oranje bloemetje gaat uw versie meest op die van Paunnet lijken, maar ik denk dat een versie met blocktoss ook erg leuk kan zijn. :)

    BeantwoordenVerwijderen