Woeste hoogten

De post van Yab katapulteerde me terug in de tijd. Wij moesten een aangepaste versie van Wuthering heights lezen voor de Engelse les. Geluk...

De post van Yab katapulteerde me terug in de tijd. Wij moesten een aangepaste versie van Wuthering heights lezen voor de Engelse les. Gelukkig hadden we ook een heel inspirerende leerkracht die ons hielp door al die vertwijfeling. Waarom koos ze nu niet gewoon voor hem? Ze zagen elkaar toch graag, allez. We hebben toen ook veel naar het nummer geluisterd, kijk ook zeker naar die choreografie. De dramatische stem van Kate Bush (oh, wat vind ik haar recent werk toch wel stukken beter) maakt het gewoon af. En het boek staat al een tijdje in mijn lijstje van boeken die ik wil (her)lezen. Maar ik vond nog geen geschikte uitgave, of er zit al een exemplaar op mij te wachten ergens in de dozen die ik binnenkort ook echt kan gaan uitpakken. Sowieso is dit meer herfst/winterlectuur, als het buiten koud is en je rilt bij de gedachte aan de koude van de hoogten. En zoveel harteloosheid en tegelijkertijd zoveel hartstocht.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Kate is heerlijk. Ik ben een hevige fan sedert Wuthering Heights ... ook van het boek :)
    Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen