Oog voor detail

Vandaag moest ik niet alleen te vroeg naar mijn goesting in Brussel zijn, ik koos ook voor een nieuwe outfit. Meestal weet ik op voorhand al...

Vandaag moest ik niet alleen te vroeg naar mijn goesting in Brussel zijn, ik koos ook voor een nieuwe outfit. Meestal weet ik op voorhand al wat ik zal aandoen, het is een gewoonte geworden om me dit voor te stellen zodat ik me rustiger voel als ik iets moet gaan presenteren. Maar deze keer dus niet. Ik had het nieuwe rokje zien liggen. Het is af, al twijel ik nog over een eventuele voering en ik had het nog niet gepast. En ik deed er mijn witte trui bij aan, voor de eerste keer buitenshuis. Onderweg naar de vergadering twijfelde ik over de lengte van de rok en de kraag van mijn trui. Ik had de zoom zo klein mogelijk gehouden omdat ik al het patroon had moeten aanpassen en de kraag had ik ook tot het minimum beperkt omdat ik het breien wat beu was, wat wel vaker gebeurt naar het einde.

Hij gaf me gelijk. Meer nog, hij wees ook op het feit dat mijn rok aan de heupen misschien wat te breed valt, de rits niet helemaal zit zoals het hoort. Maar hij zag het zo voor zich: een kraag tot aan mijn schouders, lekker extravagant, de rok wat korter en strakker. Hij heeft duidelijk een oog voor details...

You Might Also Like

0 reacties