Thuis

Er zijn van die dagen dat ik mezelf voorbij dreig te hollen. Ik weet met moeite welke dag we zijn. Ik slaag er nog net in om een t-shirt te ...

Er zijn van die dagen dat ik mezelf voorbij dreig te hollen. Ik weet met moeite welke dag we zijn. Ik slaag er nog net in om een t-shirt te vinden die past bij een rokje (en ik voel me verplicht om die te dragen als excuus om er nog meer te maken). Soms heb ik kousen in twee verschillende kleuren aan. Ik weet met moeite in welk lokaal ik moet zijn voor het overleg. Ik typ op de trein nog gauw een briefing naar de collega's, ik log me thuis nog eens in om de mails te versturen, antwoord gauw op de meest dringende, voel de moed in mijn schoenen zinken bij een opmerking over een opmerking, zo tussen de lijnen, met te veel mensen in cc, plotseling, typ nog wat harder, probeer de ideeën uit mijn hoofd te krijgen, op een rijtje maar het begint te malen en het wordt laat. Ik kan niet slapen of schiet wakker met iets dat ik moet noteren of ik zal het kwijt zijn. Of het perfecte argument. En dan plots, in al die chaos is de vergadering korter dan ingepland, een uur maar liefst, want we zijn het eens. Het is mogelijk of het zal toch onderzocht worden en iedereen ziet het zitten. Ik twijfel, terugkeren naar de bureau of de herfstzon in. Het wordt het tweede, naar huis, een ticket ophalen met de cadeaubon, de froufrou laten bijknippen bij de sekte, de papieren in mijn rugzak vinden die ik al een tijdje zoek, het voornemen nemen om ze nu eens te rangschikken en de envelop op te vullen, wat eten in de Vooruit want ik heb zin in groenten en geen zin om te koken en gewoon alles loslaten. Ja, ik ging snel naar huis gaan want ik wou nog opruimen en die naaimachine nog eens gebruiken, maar ik zit hier ook wel goed. Ik hoor de luide bekommernissen van iemand anders. Het werk, te veel, onbegrepen en de plannen van een ander. Het programma van het filmfestival ligt hier, ik plan nog wat theater, terwijl ik bezig ben. Misschien is buitenkomen een betere oplossing dan thuis in te loggen voor het werk.

You Might Also Like

0 reacties