Leeftijd

Elke dat dat er een kans bestaat dat de temperatuur de 20, of pak nog de 25 graden overstijgt, zie je het weer gebeuren op de trein van Leuv...

Elke dat dat er een kans bestaat dat de temperatuur de 20, of pak nog de 25 graden overstijgt, zie je het weer gebeuren op de trein van Leuven naar de kust. Ze nemen de trein om 8.57 want ze willen er op tijd zijn en steeds doen ze verontwaardigd als ze een opmerking krijgen van de conducteur dat hun goedkoop (bijna gratis) ticket pas vanaf 9u geldig is. De oplossing is dat ze een normaal ticket tot Brussel nemen en van daar hun goedkoop ticket naar de kust, al stijgt de prijs van hun ticket dan wel gevoelig. Ofwel dat ze wachten tot na 9u natuurlijk. Vroeger blijkt die trein pas om 9u ingepland te staan maar door de wijzigingen van de NMBS is die nu voor 9u. Af en toe is er wel iemand die durft opperen dat zij daar toch niet aan kunnen doen, laat staan voor gestraft worden. Ik moet stiekem altijd dan een beetje lachen. Maar deze morgen vertrok duidelijk een eerste lading jongeren naar Pukkelpop. De prijs voor de trein is inbegrepen in het festivalticket, dus kunnen ze ook in de spits naar Kiewit. Niet zo leuk voor de gewone pendelaars, al ruiken ze dan nog fris, die het dan soms al moeilijk hebben om een plaatsje op de trein te hebben. Dus vroeg ik me af waarom staat daar ook niet bij dat ze pas na 9u mogen vertrekken. Trouwens ik begrijp ook niet waarom je zo vroeg zou opstaan om naar een festival te gaan. Tegen dat de eerste groep begint staan ze nog met moeite recht. Op de eerste rijen van de camping wil ik toch liever niet staan. Het grappige was ook dat ze massaal voor de boemeltrein kozen, voor één keer zat die gewoon vol, terwijl de rit naar Brussel met die trein al gemakkelijk een uur langer duurt, en dan moet je nog het hele eind tot Kiewit.

Word ik nu oud? Of ben ik weer onverdraagzaam?

You Might Also Like

2 reacties

  1. En dan moeten ze na afloop ook nog de trein terug naar huis nemen ... dan zullen ze wel wat minder fris ruiken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan ben ik ook onverdraagzaam. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen