dubbel gevoel (2)

Toen ik voor het eerst in mijn huis binnenkwam wist ik meteen in welk kleur ik het zou schilderen. Nu komt het maar niet. Ik twijfel tussen ...

Toen ik voor het eerst in mijn huis binnenkwam wist ik meteen in welk kleur ik het zou schilderen. Nu komt het maar niet. Ik twijfel tussen behangpapier en verf en vooral, ik heb geen flauw benul van een kleur. Terwijl ik daar keigoed in ben, geen gestoef. De decorateur had mij gelijk gegeven toen ik mijn ma een suggestie had durven doen voor het kleur van hun living, ook al had ze al beslist en had hij met haar meegeweest in dat eierschaalgeel, hij moest toegeven dat groen zoals ik suggereerde een betere keuze zou zijn. Maar nu komt het echt niet. Het voelt een beetje vreemd. Ik heb in mijn geheugen al aan vorige kleuradviessessies gedacht en ben dan maar met een moodboard begonnen, terwijl ik dat toen keibelachelijk vond als oefening. Ik doe het niet met tijdschriften en lijm maar met flickr: multicolor lab. Natuurlijk gaat het niet om de kleur maar om het gevoel dat die kleur bij je oproept. Je kan bijvoorbeeld een heel vrolijke foto met veel geel leuk vinden en uiteindelijk toch bij groene verf uitkomen, daar is niks vreemd mee. En zo ben ik er nog niet uit. Misschien toch maar tijdschriften bij elkaar zoeken.

You Might Also Like

0 reacties