Knipvrees

Toen mijn Lief terugkeerde uit Bali had hij een hoop stofjes mee uit Java. Ik vond het fantastisch, om te zien wat hij mee had en voor me ha...

Toen mijn Lief terugkeerde uit Bali had hij een hoop stofjes mee uit Java. Ik vond het fantastisch, om te zien wat hij mee had en voor me had gekozen. Oefenstofjes, benadrukte hij. Maar zo zit ik niet in elkaar. Ik begrijp dat niet zo goed, dat hele testprojecten. Ik wil gewoon dingen die ik kan gebruiken en ja, die zitten misschien de eerste keer nog niet goed. Ik had toen nog niks op mijn eentje gemaakt en durfde toen nog niet echt eraan beginnen. Tijdens het paasweekend had ik mijn zinnen gezet op dit stofje.



En ik was van plan om gewoon de rood-met-witte-stippen rok over te doen (uit de knip van februari), alleen wat langer en misschien ook wat wijder? Ik had de zakken uit het patroon gelaten en op de zijkant heb je nu ook twee rechte stukjes, dus dit wou ik anders. Ik vond enkel de patronen voor het beleg en maakte die ook wat smaller.



Voor de breedte van de rok, kon ik gewoon de breedte van de stof gebruiken, op die manier was de zelfkant mijn rand en omdat er een klein kleurverschil op zat was dit ook gemakkelijker om te stikken en zoals gezegd, volledig gerimpeld.



Een onderrok kon ik moeilijk achterwege laten, dit felle stofje had ik bij Veritas een tijdje terug voor 2 euro per meter op de kop kunnen tikken (en ja, ik heb er een paar meegebracht, met goedkeuren van het thuisfront). Ik werkte opnieuw af met een biaislint zodat die laagjes van beleg, voering, etc mooi weg zitten.



en het resultaat zit geweldig, al zeg ik het zelf. Meteen het eerste rokje dat ik ook voor het werk al heb aangedaan en het voelt een beetje als een prinsesjesrok, leker zwierig en fleurig van kleur.

You Might Also Like

1 reacties

  1. echt een mooi rokje, fleurig kleurtje en leuk modelletje! hier zal je zeker en vast veel geniet van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen