Van hier

"Ik hoor het aan je klappen, je bent van hier." Ik wil nog protesteren, maar geef uiteindelijk gewoon toe. Ik betrap me er steeds ...

"Ik hoor het aan je klappen, je bent van hier." Ik wil nog protesteren, maar geef uiteindelijk gewoon toe. Ik betrap me er steeds vaker op dat ik weer meer en meer West-Vlaams klink. Ook tegen vriendinnen bij wie ik al overgeschakeld was op een tussentaaltje. En zelfs bij collega's sluipen de woorden soms binnen. Ik ben me ook altijd wel West-Vlaamse blijven voelen. Al is het niet meteen voor me weggelegd, zoveel is nu wel duidelijk. Als ik de gemeente nog eufemistisch als stil op een weekavond wanneer ik thuiskom van het werk durf omschrijven, haalt de man in de bank me terug naar de werkelijkheid "Zeg maar doods, Patricia." Toch blijft hij er wonen. Ik kan nog niet meteen beginnen aftellen, maar ik heb besloten van er het beste van te maken. Me misschien zelfs wat te herpakken. Met mijn abonnement voor het werk kan ik op flink wat plaatsen geraken en misschien moet ik het ook maar eens daarvoor beginnen gebruiken.

Ik besloot mijn kans te wagen op een ticket voor Ecopop, de beurs voor ecologisch en duurzaam leven. Ik jaagde mezelf gisteren de deur uit. Wat een wind, wat een weer. De beurs viel een beetje tegen, veel leuke dingen, maar ook veel bekende dingen, maar he, misschien win ik wel een zwart kleedje. Het was in elk geval leuk om het eens aan te hebben. Ik besloot nog een guerrilla bezoekje aan In den Beer: trein af- trein op. Zien of het wel de moeite is, maar als je weet dat er mensen van uit de Kempen afzakken, weet je eigenlijk al het antwoord. Keuze te over, maar ik koos lukraak wat uit de stapel resten en eentje van op de rol. Alles wordt ingepakt in roze met witte streepjespapier. Kijk ook eens naar de naam van de NV, grappig niet?



Vooral de groene stof was meteen bingo. En dan valt het me toch weer steeds op dat ik vaak kleurigere stofjes of wol uitzoek dan ik bij kledij uit de winkel zou kiezen. De zwart met witte bollen zouden een kussensloop kunnen worden, de grijze bollen lijken me wel iets voor een rokje en het gele was zo een beetje "geen idee of ik er iets mee kan doen, maar ik vind het wel mooi". En het grijze stofje met motiefje is ook leuk, maar toch iets dunner dan ik op het eerste gezicht dacht. Ach, we zien wel

You Might Also Like

0 reacties