Tegels

Ik besef dat ik misschien wat arrogant over kwam met de boodschap dat ik op een uur tegels gekozen heb. Ik geef toe het kan ook wat langer g...

Ik besef dat ik misschien wat arrogant over kwam met de boodschap dat ik op een uur tegels gekozen heb. Ik geef toe het kan ook wat langer geweest zijn, maar in mijn herinnering heb ik toch ook lang op de verkoper moeten wachten. Ik vrees dat ik met de verbouwingen van het ondertussen vorige lief teveel winkels heb gedaan om nu nog veel tijd in het zoeken en vergelijken te willen steken. Het past ook niet echt bij mij, ik heb het liever simpel. Dus had ik voor mezelf uitgemaakt waar ik tegels ging kiezen, voor de zekerheid had ik nog een paar reserve-adressen op zak. De zaak was leeg, geen verkoper te bespeuren, dus ook geen gedoe met vrolijke rokjes zoals de vorige keer (ik vind de link efkes niet). Maar ik kon rustig rond kijken. En ik wist wat ik wou. De ruimte is niet zo groot en is nog sterk onderverdeeld dus van die ongelooflijk grote tegels zag ik niet zitten, al kon het volgens de verkoper wel, zolang je er maar drie zag. Ik had rechthoekige stenen in gedachten en dat is het ook geworden. Toevallig heb ik op die eerste plaats tegels gevonden die me wel aanstonden, ik heb me ook heel goed gehouden aan de budgetrichtlijnen van de architect. In de leefruimte komt ooit parket/laminaat maar met chappe zal het ook wel lukken.



Het is Brazilliaanse leisteen geworden, ok als je die met een vlekstopper behandelt (eenmalig), maar wel wat gevoelig voor krassen. En natuurlijk ook niet zo ecologisch naar transport, maar voor één keer ga ik voor de prijs. Het hout is cradle to cradle, de tegels komen van ver, maar alvast niet uit China. Ik denk niet dat je er veel van kan maken op de foto, maar ik vond ze best ok en daarom heb ik maar meteen beslist. Ik weet dat ik bij een andere winkel vermoedelijk ook nog wel andere en mooie ga vinden, maar ik heb de moed niet om nog een andere winkel binnen te stappen. Dus heb ik het me er gemakkelijk van af gemaakt... Maar soms zijn impulsieve aankopen de beste.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Wij hebben dezelfde: "Jaddish" als ik me niet vergis (wel koud hoor, winter én zomer) -- wij zijn er tevreden van maar mocht ik het opnieuw doen dan zou ik resoluut voor hout of kurk gaan, al was het maar om op een zondagmorgen eens met de lego-blokken te kunnen spelen zonder achteraf nog 2 uur met een bevroren achterwerk te zitten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, dat is het. Het komt enkel in de keuken, waar je ook al niet kunt zitten, inkom, badkamer en toilet. In de leefruimte komt hout, dankzij jouw reactie heb ik een extra reden om de twijfelaars van dat hout te overtuigen. Bedankt dus.

    BeantwoordenVerwijderen