Om naar uit te kijken

Ik hou wel van de start van het jaar, het lijkt een beetje een collectief nieuw begin waarin alles nog kan. Er zijn de plannen die concreet ...

Ik hou wel van de start van het jaar, het lijkt een beetje een collectief nieuw begin waarin alles nog kan. Er zijn de plannen die concreet worden, de dromen waarin alles nog mogelijk is. Op breigebied ben ik alvast blij verrast door een aantal projecten. Ysolda’s boek werd al geruime tijd aangekondigd. Als geen ander verstaat ze de kunst van internetmarketing. Uiteindelijk kwam het bericht dat er gepre-ordered kan worden. Het was even slikken toen ik las dat de verzendingen naar Europa vanuit Amerika gebeuren. De verzendingskosten zijn meer dan een derde van de prijs. Maar ik contacteerde Julija en ze gaat het boek in de winkel verkopen. Nog beter nieuws is dat Ysolda op Ravelry heeft laten weten dat het boek een code bevat zodat je de patronen (en hun eventuele updates) ook elektronisch krijgt. Wat mij betreft is alle twijfel weggenomen en is er een extra reden om uit te kijken naar maart.

Ondertussen bestelde ik wel het tweede volume van A stitch in time. Het eerste volume is gewoon schitterend met hele mooie foto’s en interpretaties van oude patronen met garen van nu. Het blijft wel eens zuchten bij de dunne naalden, al is het al beter dan bij de echte vintage patronen.

Maar de grootste verrassing voor mij is wel de samenwerking tussen mijn twee favoriete Finse ontwerpers: Mari Muinonen en Suvi Simola. Van beide staat wel één of zelfs meerdere patronen op mijn lijstje in Ravelry. Ik maakte al de baby cables van Suvi en ook al ga ik die uittrekken, het was één van de leukste projecten om te breien. Via de nieuwe blog Hold your needles kan je het hele proces van de nieuwe publicatie volgen. Spannend!

You Might Also Like

0 reacties